موضوع اخذ مالیات از فعالین رمزارزها به مجلس خواهد رفت؟

اخذ مالیات از فعالین رمزارزها
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۲ مهر ۱۴۰۰

اخذ مالیات از فعالین رمزارزها موضوعی بود که سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس آن را مطرح کرده و در طی مصاحبه‌ای که داشته، نکته نظراتی را نیز در این رابطه بیان نموده بود. به گفته غلامرضا مرحبا، این موضوع بسیار مهم بوده و دولت نیز باید در مورد آن مواضع خود را به روشنی بیان کند. با بیتستان همراه باشید تا به خبر اخذ مالیات از فعالین رمزارزها در کشور بیشتر بپردازیم.

اخذ مالیات از فعالین رمزارزها

غلامرضا مرحبا، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، گفته است احتمالاً در آینده ارزهای دیجیتال مشمول مالیات خواهند شد، اما باید نظرات دولت هم در این زمینه مورد بررسی قرار گیرد.

طبق اخبار و اطلاعات منتشر شده، غلامرضا مرحبا با بیان اینکه مجلس به دنبال قانونمند کردن فعالیت در بخش رمزارزهاست، گفت:

اگر فعالیت در بخش رمزارزها قانونمند شود مشخص می‌شود فردی که می‌کوشد تا رمزارز تولید کند، مجوز خود را از چه ارگانی دریافت کرده است.

این نماینده مجلس تصریح کرد:

ما نباید اجازه دهیم این فعالیت به سمت زیرزمینی شدن حرکت کند و باید مبدأ تولید و مقصد آن تحت نظارت دولت باشد.

وی بیان می‌کند که فعالیت در این صنعت بسیار مهم است و دولت باید به گونه‌ای مصلحت اندیشی کند که فعالان در این حوزه زیر نظر خود دولت باشند:

در این طرح می کوشیم تا مشخص شود فردی که قصد دارد در این بخش فعالیت کند از کجا باید مجوز لازمه را اخذ کند و نهایتاً چه ارگانی باید نسبت به فعالیت صورت گرفته نظارت داشته باشد لذا اینها همه مواردی است که ما دوست داریم روشن و شفاف شود.

مرحبا تصریح کرد:

فعالیت رمزارزها اگر غیر از این باشد، این فعالیت آسیب‌زا خواهد بود و به اقتصاد و مردم صدمه خواهد زد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد:

دریافت مالیات از این بخش حتماً محتمل است و این مسئله طبیعی است لذا وقتی که فردی یک اقدام و فعالیت تجاری را در کشور انجام می‌دهد و از آن فعالیت درآمد کسب می‌کند باید حق و حقوق دولت را در این بخش بپردازد تا دولت از آن طریق هزینه‌های جاری خود را تأمین کند. رمزارز هم به عنوان یک فعالیت اقتصادی به اعتقاد بنده باید مالیات قانونی خود را به دولت بپردازد تا دولت امنیت این فعالیت و مواردی از جمله انرژی این حوزه را تأمین کند.

وی در پایان گفت:

بنابراین موضوع مالیات از بخش رمزارزها هم باید در قوانین دیده شود. البته هنوز در مراحل ابتدایی این موضوع در مجلس هستیم و حتماً دولت هم در این زمینه نقطه نظراتی دارد که باید آنها هم دریافت شود و نهایتاً به یک نقطه نظر مشترک دست پیدا کنیم.

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.