بیت‌کوین از بورس ایالات متحده آمریکا جدا می‌شود

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۲ آبان ۱۳۹۹

براساس آمارهای رمزنگاری ویلی وو، بیت‌کوین از بورس آمریکا جدا می‌شود. ویلی وو، در توییتی از جدا شدن بیت‌کوین از بورس ایالات متحده آمریکا خبر داد و نوشت: «قرارداد جداسازی بیت‌کوین و بازار سهام امضا شده است».

براساس نسبت شبکه ارزش به معامله  (NVT)، تحلیل‌گری به نام ویلی وو اعلام کرد که قیمت بیت‌کوین از سطح حمایت پایین آمده و سقوط می‌کند. نسبت شبکه ارزش به معامله مشابه نسبت قیمت بر درآمد است. از آنجا که بیت‌کوین هیچ درآمدی ندارد، ویلی وو نسبت قیمت بر درآمد را با شبکه ارزش ( مارکت‌ کپ در بیت‌کوین) جایگزین کرد و اندازه تراکنش‌های روزانه در بلاک‌چین را سنجید.

با افزایش قیمت بیت‌کوین، نسبت شبکه ارزش به معامله نیز افزایش یافت. همچنین افزایش قیمت بیت‌کوین باعث شد تحلیل‌گرانی چون ویلی وو، این دارایی را در بهشت بدانند. آنتونی پومپلیانو (Anthony Pompliano)، هم‌بنیان‌گذار مورگان کریگ دیجیتال نیز اعلام کرد: «بیت‌کوین در بهشت امن خود است و بازار این را ثابت می‌کند». پومپلیانو همچنین اظهار داشت که بیت‌ کوین نمی‌تواند بیشتر از این بی‌ارتباط با بازار سهام باشد.

هر کسی موافق جداسازی بیت‌کوین نیست. اسکات ملکر (Scott Melker)، در ماه می، در توییتی نوشت‌: «بیت‌کوین و سهام در حال حاضر همبسته نیستند و پیش از این نیز همبسته نبودند».

در هفته گذشته، کریس دان (Chris Dunn)، سرمایه‌گذار بیت ‌کوین همبستگی بین بیت‌کوین و بازار سهام را منفی دانست. ویلی وو نیز بر این باور است که بیت‌کوین جایگزین امنی برای دارایی‌های سنتی خواهد بود.

اگرچه برخی از تحلیل‌گران بازار ارزهای دیجیتال، هم‌بستگی بیت‌کوین و سرمایه‌های سنتی در بازار سهام را خطرناک می‌دانند؛ میشل ون دی پوپ، می‌گوید که وقتی همه چیز آشفته می‌شود،‌درست همانطور که در ماه مارس ۲۰۲۰ اتفاق افتاد، همه بازارها به یک سمت می‌روند و با یکدیگر همبسته می‌شوند.

پوپ می‌گوید:‌ «طلا، نقره و بیت‌کوین در برابر هر گونه کاهش قیمت و نمایش قدرت در مقابل بازار سهام، انعطاف‌پذیر هستند. خودتان همبستگی را به آن‌ها سنجاق نکنید».

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.