پشتیبانی صرافی CoinDCX از حساب‌های بانکی، ساعتی پس از رفع ممنوعیت ارزهای دیجیتال در هند

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸

یک صرافی هندی، ساعتی پس از این‌که بانک مرکزی هند (RBI) تحریم رمز ارزها را لغو کرد، پشتیبانی از حساب‌های بانکی را به خدمات خود افزود

صرافی مستقر در بمبئی، CoinDCX روز چهارشنبه اعلام کرد که کاربران اکنون می‌توانند ارزهای دیجیتال را در ازای روپیه هند خریداری کنند و بدین ترتیب نام خود را به عنوان اولین پلتفرم هندی که به طور کامل از حساب‌های بانکی پشتیبانی می‌کند، ثبت کرد.

این پشتیبانی در کمتر از ۶ ساعت پس از آن‌ که دیوان عالی هند تحریم ارزهای دیجیتالی را لغو کرد، آغاز شد؛ در قانون ممنوعیت ارزهای دیجیتال که سال ۲۰۱۸ میلادی در هند تصویب شده بود، ارائه هرگونه خدمات بانکی به شرکت‌های رمزارز توسط مؤسسه‌های مالی داخلی ممنوع بود. 

آنیرود رستوگی (Anirudh Rastogi) بنیان‌گذار و یکی از مدیران شرکت حقوقی که دادخواست اصلی را به نمایندگی از CoinDCX و سایر صرافی‌ها به دیوان عالی ارائه داد، اظهار داشت که قضات این تحریم را لغو کردند، چرا که شواهد اندکی مبنی بر این‌که رمز ارزها تهدیدی برای سیستم بانکی هستند، وجود دارد. 

هم‌بنیان‌گذار و مدیر اجرایی صرافی CoinDCX، سامیت گوپتا (Sumit Gupta) گفت: «به احتمال زیاد حکم دادگاه به عنوان یک شتاب‌دهنده برای تحول در صنعت رمزارز هند عمل خواهد کرد.»

مدیراجرایی این صرافی افزود:

«ادغام با بانک‌ها اولویت اول صرافی ما بود که در نتیجه آن اکنون شهروندان هندی می‌توانند یک بار دیگر در دارایی‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند.»

گوپتا گفت: «ما معتقدیم فراهم بودن مجدد دسترسی و راحت کردن خرید رمز ارزها، تاثیر چشم‌گیری بر تسریع پذیرش ارزهای دیجیتال در هند ایجاد خواهد کرد.»

واضح نیست که پشتیبانی CoinDCX از حساب‌های بانکی به این معنی است که این صرافی با یک مؤسسه مالی در هند آغاز همکاری کرده است یا خیر! CoinDCX در این باره هنوز هیچ اظهار نظری نکرده است. اما به هر روی، رای دادگاه عالی هند، نویدبخش تسهیل دسترسی ۱/۳ میلیارد نفر به بازار ارزهای دیجیتال خواهد بود.

منبع خبر: coindesk.com

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.