افت ۱۰ درصدی قیمت BNB: چرا قیمت بایننس کوین سقوط کرد؟

افت ۱۰ درصدی قیمت BNB
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲

بیتستان: پس از شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار از بایننس، شاهد افت ۱۰ درصدی قیمت BNB بودیم. با این شکایت نه تنها توکن BNB، بلکه بسیاری از رمزارزها روند نزولی در پیش گرفتند. برای مشاهده جزئیات بیشتر در ادامه با ما همراه باشید.

افت ۱۰ درصدی قیمت BNB

بر اساس داده‌های Coinmarketcap، بیت‌کوین در ساعت ۷:۱۰ صبح در هنگ‌کنگ ۵/۶۶ درصد (در ۲۴ ساعت گذشته) افت کرد و به سطح حیاتی ۲۵,۷۳۰ دلار آمریکا رسید و میزان ضرر هفت روز گذشته خود را به ۷/۲۳ درصد رساند.

نه تنها بیت‌کوین، بلکه اتر نیز در همین ساعات با افت ۴/۹۱ درصدی به ۱/۸۰۸ دلار آمریکا سقوط کرد. BNB نیز در ۲۴ ساعت گذشته با افت ۱۰/۲۱ درصدی با قیمت ۲۷۵/۱۷ دلار در بازار معامله شد.

کمسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) روز دوشنبه ۱۳ اتهام مختلف را علیه Binance مطرح و ادعا کرد که این صرافی پیشنهادات ثبت نشده و غیرقانونی ارائه داده و مشغول به فروش توکن‌های BNB و BUSD به صورت غیر قانونی است.

SEC همچنین ادعا کرد که بایننس، Binance.com را به عنوان یک صرافی یا آژانس تسویه حساب کارگزار و فروشنده ثبت نکرده. در پاسخ به شکایت SEC، بایننس در بیانیه‌ای در روز سه‌شنبه گفت که قصد دارد از پلتفرم خود دفاع کند.

به گفته کمسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، ارزهای دیجیتال معامله شده در صرافی بایننس، از جمله BNB ،BUSD ،Solana ،ADA ،MATIC، طبق قانون SEC نیاز به ثبت و تنظیم دارند.

همین شکایت نیز از اصلی‌ترین دلایل افت قیمت بسیاری از رمزارزهای بازار است. نه تنها بیت‌کوین، اتریوم و BNB؛ بلکه بسیاری از آلت‌کوین‌های محبوب بازار نیز روند نزولی در پیش گرفتند. سولانا، متیک و کاردانو از جمله این آلت‌کوین‌ها هستند.

به گفته d’Anethan، این اقدام SEC با توجه به اینکه کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده، قبلا نیز علیه بایننس به دلیل نقض قوانین معاملات مشتقات شکایت کرده بود، تعجب آور نیست. به گفته‌ی او، این شکایت تاثیر زیادی بر روند بازار ارزهای دیجیتال می‌گذارد.

در حال حاضر ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال با افت ۴/۶ درصدی به ۱/۰۹ تریلیون دلار سقوط کرده است.

منبع: forkast

بیت کوین اتریوم بایننس کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.