احتمال رسیدن قیمت اتر به ۱۴۰۰ دلار

اتر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۷ آبان ۱۳۹۹

چند شاخص درون‌ زنجیره‌ای (on-chain) نشان می‌دهند که قیمت اتریوم در آستانه شروع یک روند صعودی، مانند روند گاوی سال ۲۰۱۷ است. 

برخی از این شاخص‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • نوسان قیمتی اتر مشابه بازه‌ی نوسانی سال ۲۰۱۷ است.
  • افزایش تراکنش‌ها و حجم معاملات روزانه اتر
  • افزایش آدرس‌های فعال روزانه اتر

 

قیمت اتر (ETH) در حال حاضر بین ۴۴۰ تا ۴۷۰ دلار در نوسان است؛ این شرایط مشابه روند قیمتی این رمزارز در دسامبر (آبان) سال ۲۰۱۷ است که پس از آن قیمت به ۱,۴۰۰ دلار رسید. برخی از سرمایه‌گذاران بر این باورند که ممکن است نتیجه‌ی این روند مشابه حرکت صعودی سال ۲۰۱۷ باشد.

اتر

در ۱۰ دسامبر ۲۰۱۷ قیمت اتر ۴۵۰ دلار بود و فقط ۳۴ روز طول کشید تا توانست به بالاترین میزان قیمتی خود برسد. اگر قرار باشد که در حال حاضر هم چنین اتفاقی بیفتد، بر اساس متغیرها و اطلاعات، طی ده روز آینده باید شاهد رخ دادن آن باشیم.

قیمت اتریوم

نمودار فوق میزان انتقالات و تراکنش‌های اخیر ۱/۹ میلیارد دلاری اتر را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل ۴۶ درصد افزایش یافته است. اگرچه بدون شک افزایش قیمت اتر در این اتفاق بی تاثیر نبوده اما در سال ۲۰۱۷ نیز چنین اتفاقی رخ داد.

اتریوم

همچنین میانگین معاملات و تراکنش‌های روزانه در شبکه اتریوم در نوامبر ۲۰۱۷ بالغ بر ۸۳۰ میلیون دلار بود و در پایان ماه به ۲ میلیارد دلار رسید.

شایان ذکر است که برای سنجش بهتر فعالیت در شبکه، باید تعداد آدرس‌های فعال روزانه را نیز تحلیل کرد؛ اگرچه نباید این آدرس‌ها را معادل کاربران فعال دانست، اما می‌توان گفت که این معیار یک سنجش قابل اطمینان است که میزان استفاده از شبکه را نشان می‌دهد. البته ممکن است افزایش استفاده از شبکه به دلیل استفاده روزافزون از امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای (DeFi) نیز باشد. 

اتر

 

تجزیه و تحلیل‌های درون زنجیره‌ای آن زمان ممکن است به اندازه کافی به وضعیت فعلی نزدیک باشد، اما عملکرد قیمت بیشتر به حجم معاملات متکی است. از این گذشته ، میزان معاملات لزوماً رابطه مستقیمی با استفاده از شبکه ندارد.

اتر

در حال حاضر متوسط حجم معاملات روزانه ۱/۳ میلیارد دلار است که یک رشد ۵۰ درصدی نسبت به ماه قبل را نشان می‌دهد. این اطلاعات قابل توجه هستند زیرا صرافی‌های غیرمتمرکز در آن‌ها گنجانده نشده است.

باید خاطرنشان کنیم که حجم فعلی معاملات اتر مشابه حجم آن در سال ۲۰۱۷ است و این تشابه آن‌قدر جالب است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

در حال حاضر آدرس‌های فعال روزانه ، معاملات و تراکنش‌های روزانه و حجم معاملات با سال ۲۰۱۷ زمانی که اتر نزدیک به ۴۵۰ دلار معامله می‌شد، مطابقت دارند. به همین دلیل است که تحلیل‌گران معتقدند اتر ممکن است تا چند هفته آینده به ۱۴۰۰ دلار برسد.

فکر می‌کنید که رشد دیوانه‌وار امور مالی غیرمتمرکز مانند پروژه ICO سال ۲۰۱۷ اتر را وارد یک روند صعودی چشم‌گیر خواهد کرد؟ یا رو آوردن سرمایه‌گذاران موسسه‌ای و بزرگ این اتفاق را رقم خواهد زد؟

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.