۳۳ میلیون دلار اتریوم در پروژه آکوتارز قفل شد!

قفل شدن ۳۳ میلیون دلار در پروژه Akutars
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

باگ موجود در قرارداد هوشمند آکوتارز (یک پروژه NFT)، باعث قفل شدن ۳۳ میلیون دلار در این پروژه شده است. گفتنی است که سرمایه قفل شده برای همیشه در این قرارداد باقی خواهند ماند. برای اطلاع از جزئیات بیشتر در مورد خبر قفل شدن ۳۳ میلیون دلار در پروژه Akutars با بیتستان همراه باشید.

قفل شدن ۳۳ میلیون دلار در پروژه Akutars

باگ موجود در قرارداد هوشمند یک پروژه NFT به نام آکوتارز (Akutars)، منجر به قفل شدن بیش از ۱۱,۵۰۰ اتریوم (به ارزش حدودی ۳۳ میلیون دلار) شده است. این مقدار اتریوم برای همیشه در قرارداد هوشمند قفل خواهد ماند و حتی توسعه دهندگان آکوتارز نیز به این سرمایه دسترسی نخواهند داشت.

گفتنی است که این باگ توسط فردی که قصد نشان دادن مشکلات قرارداد را داشته، ایجاد شده است.

پروژه آکوتارز روز جمعه ۲۲ آوریل در یک حراج هلندی معرفی شد. نوعی حراج که در آن قیمت کاهش یافته و تا زمانی که پیشنهاد بالایی دریافت نشود، قیمت افرایش نمی‌یابد. این حراج با قیمت ۳/۵ اتریوم آغاز و تنها ۵,۴۹۸ مورد از ۱۵ هزار توکن NFT موجود به فروش رسید.

توسعه دهندگان پروژه‌های NFT در یک تاپیک توییتری در مورد این باگ توضیحاتی را ارائه دادند. در این تاپیک بیان شده بود که قرارداد هوشمند آکوتارز به گونه‌ای کدگذاری شده که میزان بازپرداخت به پیشنهاد دهندگان قبل از اینکه تیم بتواند وجهی را برداشت کند، اعلام می‌شود.

با توجه به اینکه برخی از خریداران، چندین NFT را در یک پیشنهاد ضرب می‌کنند، این قرارداد هوشمند قفل شده و بیش از ۳۳ میلیون دلار اتریوم برای همیشه در این قرارداد قفل می‌ماند.

در توییتی که توسط برنامه نویس DeFi این پروژه منتشر شده، بیان شده بود که توسعه دهندگان این پروژه هشداری به افراد داده بودند که ممکن است قرارداد باگی داشته باشد.

قفل شدن ۳۳ میلیون دلار

در طول حراج، یک فرد ناشناس در مورد این باگ اطلاع رسانی و حتی پیامی را به تیم آکوتارز ارسال کرده بود. بعد از مشاهده این پیام، تیم آکوتارز بلافاصله پاسخ داد و بیان کرد که این باگ کاملا غیر عمدی بوده است.

قفل شدن ۱۱,۵۰۰ اتریوم

در همان روز میکا جانسون بنیانگذار این پروژه با انتشار توییتی از افراد عذرخواهی کرد.

قفل شدن ۳۳ میلیون دلار در پروژه nft

بعد از بروزرسانی روز یکشنبه، تیم آوکوتارز بیان کرد که قرارداد خود را بازنویسی کرده است.

منبع: cointelegraph

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.