السالوادور جهان را به سمت ارزهای رمزنگاری شده هدایت می‌کند: خرید بیش از 400 بیت کوین

خرید بیت کوین توسط السالوادور
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰

السالوادور اولین کشوری است که بیت کوین را به عنوان وجوه قانونی خریداری کرد. این برنامه توسط رئیس جمهور جوان، نایب بوکله هدایت می‌شود. روز دوشنبه خرید بیت کوین توسط السالوادور به میزان 400 واحد بیت کوین باعث افزایش موقت قیمت بیت کوین تا 52.680 دلار شد. در ادامه این مطلب قصد داریم به جزئیات این خبر بپردازیم. با بیتستان همراه باشید

کشور السالوادور به رهبری نایب بوکله روز دوشنبه 400 واحد بیت کوین خرید و در روز سه‌شنبه بیت کوین را به عنوان وجوه قانونی پذیرفت و انتظار می‌رود این تصمیم خود را رسما قانونی کند. این خبر تاثیر موقتی بر روی قیمت بیت کوین داشت.

دلیل خرید بیت کوین توسط السالوادور

خرید بیت کوین توسط السالوادور

موافقان این طرح به این موضوع اشاره می‌کنند که با خرید بیت کوین هزینه کمیسیون برای میلیاردها دلار کاهش می‌یابد و 400 میلیون دلار که سالانه هزینه کمیسیون ارسال دلار می‌شود می‌تواند از میان برداشته شود.

در طرف مقابل، منتقدان فکر می‌کنند ممکن است منجر به پولشویی شود.

دلیل رئیس جمهور السالوادور برای اجرای این طرح، حفظ 400 میلیون دلار هزینه‌ی کمیسیون حواله دلار بود. طبق گزارشات، تنها در سال گذاشته حواله‌ها به السالوادور تقریبا 6 میلیارد دلار یا 23 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور بوده است که یکی از بالاترین نسبت‌ها در جهان است.

رینا ایزابل صاحب یکی از فروشگاه‌ها در ال، می‌گوید:

این طرح مفید خواهد بود زیرا ما در ایالات متحده خانواده داریم و حالا آن‌ها می‌توانند بدون هیچ هزینه ای به ما پول ارسال کنند، در حالیکه ارسال دلار توسط بانک‌ها هزینه بالایی داشت.

فرآیند هدایت بیت کوین توسط السالوادور

در کشور السالوادور، دولت قبلا دستگاه های خودپرداز کیف پول دیجیتالی خود را نصب کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد بیت کوین را به دلار تبدیل کرده و بدون کارمزدی برداشت کنند. اما بوکل روز دوشنبه انتظارات را کاهش داد و خواست که برای اجرای این برنامه صبر کنند. وی در توییتر گفت:

مانند همه نوآوری‌ها روند بیت کوین، دارای یک منحنی یادگیری است و همه چیز یک روزه یا یک ماهه به دست نمی‌آید.

روز دوشنبه السالوادور 400 واحد اولیه ارز رمزنگاری شده خرید و قیمت بیت کوین را 1.49 درصد افزایش داد.

ساکنان این کشور از نوسانات ارزهای رمزنگاری شده آگاه هستند و برخی از آن‌ها با اقدامات رئیس جمهور موافق و برخی مخالف هستند.

اقدامات جدید دولت هند برای قانون‌گذاری رمزارزها

ادامه خبر را اینجا بخوانید

واکنش تحلیل‌گران و آژانس‌های مختلف به تصمیم بوکل

پس از تصویب قانون بیت کوین بوکل، آژانس رتبه بندی مودیز اعتبار السالوادور را کاهش داد در حالیکه اوراق قرضه این کشور نیز تحت فشار قرار دارد.

برخی از تحلیل گران می‌ترسند حرکت قانونی برای بیت کوین در کنار دلار بتواند چشم‌انداز تلاش السالوادور را برای دستیابی به توافق‌نامه تامین مالی از صندوق بین‌المللی پول را تیره کند.

اما بوکل از بحث و جدل خود داری نمی‌کند و روز دوشنبه ویدیویی را بازنشر کرد که در مورد برده داری آمریکا بود. بوکل در این ویدیو به چهره‌ی تاجری که نشان صندوق بین‌المللی پول روی صورتش نقش بسته بود شلاق می‌زند.

وی این ویدیو را حذف کرد و در توییت شخصی خود نوشت:

ما باید پارادایم های گذشته را بشکنیم. السالوادور حق دارد که به سمت جهان اول پیش برود.

 منابع: reuters.com  و cryptoslate.com

برای اطلاع از جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال حتما به بخش خبرستان سر بزنید

خبرستان
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.