خرید ۱۵۰ بیت‌کوین توسط السالوادور، زمانی که بیت‌کوین به ۴۵،۰۰۰ دلار رسید

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰

دولت السالوادور اخیرا بیت‌کوین را به عنوان ارز قانونی کشور تصویب کرده و تا جای ممکن این ارز را خریداری می‌کند. زمانی که قیمت بیت‌کوین به ۴۵،۰۰۰ دلار رسیده بود، خبر خرید ۱۵۰ بیت کوین توسط السالوادور در رسانه‌ها نیز منتشر شد. انتشار این خبر در رسانه‌ها بازخوردهای زیادی به همراه داشت. در ادامه با بیتستان همراه باشید تا جزئیات بیشتری از این خبر را در اختیارتان قرار دهیم.

نایب بوکل(Nayib Bukele)، رئیس جمهور کشور السالوادور، در توییتی اعلام کرد که السالوادور امروز ۱۵۰ بیت‌کوین دیگر خریداری کرد تا به خزانه بیت‌کوین موجود خود بیفزاید.

“ما بیت کوین‌ها را در کف قیمت خریداری کرده‌ایم. ۱۵۰ سکه جدید! السالوادور در حال حاضر ۷۰۰ سکه دارد.”

در این توییت بیان شده که بیش از ۶٫۷ میلیون دلار در این زمینه سرمایه گذاری شده و در نتیجه کشور السالوادور، دارایی برابر ۳۱ میلیون دلار به دست آورده است.

السالوادور و به رسمیت شناختن بیت‌کوین به عنوان ارز قانونی کشور:

السالوادور از اولین کشورهایی بود که بیت‌کوین را به عنوان پول رسمی خود اعلام کرد. این قانون در ۷ سپتامبر تصویب و اجرایی شد. در حال حاضر شهروندان می‌توانند با استفاده از بیت‌کوین همه کالاها و خدمات را در داخل کشور دریافت کنند.

این حرکت به قدری تاثیر گذار بوده که حتی کمپانی‌های بزرگی مثل مک‌دونالد(McDonald) و برگرکینگ (Burger King) را هم وارد این بازی کرد. اما این همه ماجرا نبود و رئیس جمهور این کشور، نایب بوکل(Nayib Bukele)، با فاش کردن خبری در اوایل این ماه همه را غافلگیر کرد

.خبری که محتوای آن، این بود که کشور السالوادور ۲۰۰ بیت‌کوین را در خزانه ملی کشور نگه داری می‌کند. وی همان روز ۲۰۰ سکه بیت‌کوین دیگر خریداری کرد و البته خرید بیت‌کوین در روز های بعد هم ادامه داشت و ۵۰ سکه دیگر نیز در این بازه خریداری شد.

با در نظر گرفتن توییت امروز، خرید و فروش بیت‌کوین به این جا ختم نمی‌شود و ادامه خواهد یافت.

انتقادات در مورد بیت‌کوین در حال افزایش است:

در همین حین باید بدانید که علاقه و سرمایه گذاری زیاد السالوادور در حوزه بیت کوین، چه در داخل کشور چه در انجمن‌های جهانی، مورد انتقادات فراوانی قرار گرفته. در چند هفته گذشته، برخی از مردم اعتراض خود را علیه قانون تصویب شده در مورد بیت‌کوین نشان داده‌اند.

معترضان نایب بوکل را به دلیل مجبور کردن مردم به استفاده از بیت‌کوین محکوم می‌کنند. برخی حتی بوکل را رئیس جمهوری دیکتاتور، بی اهمیت به قوانین دموکراتیک، بی اهمیت به شرایط مردم و کسی می‌خوانند که از قدرت خود سو استفاده می‌کند.

این گروه خواستار لغو قانون بیت‌کوین هستند. برخی پیام‌ها شامل این مضمون بود که رئیس جمهور السالوادور، به فردی فاسد تبدیل شده است و نایب بوکل و بیت‌کوینش را نمی‌خواهند.

فشار افکار عمومی و احساسات مردم به قدری بود که افرادی دست به آتش زدن ATMهای بیت‌کوین زدند. حتی بین نهادهای دولتی هم نارضایتی‌های زیادی از تصمیم قانونی شدن بیت‌کوین به عنوان ارز ملی وجود دارد. صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی به صورت جداگانه‌ای از این اقدام السالوادور ابراز نارضایتی کرده و بیان کردند که این قانون ممکن است منجر به خطرات اقتصادی بزرگی شود.

اعتراض آژانس رتبه بندی اعتباری S&p:

تصویب این قانون باعث ایجاد مشکلات زیادی شده و کار به جایی رسیده که آژانس رتبه بندی اعتباری S&P، اظهار داشت:

این اقدام کشور سالوادور دارای پیامدهای منفی فراوانی است و منجر به کاهش اعتبار این کشور و گرفتن امتیاز منفی (“immediate negative implications”) خواهد شد.

در گزارش اخیر، آژانس رتبه بندی اعتباری S&P اشاره کرد که پیامدهای این اقدام می‌تواند بر تلاش‌های بین‌المللی برای تامین بودجه نیز تاثیر بگذارد. این آژانس همچنین به نگرانی‌های کلی‌تری مثل، آسیب پذیری‌های مالی و آسیب رساندن به بانک‌ها به خاطر عدم تطابق ارز، نیز اشاره کرد.

این آژانس در ادامه به این نکته اشاره کرد که خطرات مربوط به پذیرش بیت‌کوین به عنوان ارز قانونی در کشور السالوادور از مزایای بالقوه آن بیشتر است، ولی آیا السالوادور به این اعتراضات و مخالفت‌ها اهمیت خواهد داد؟

منبع: cryptoslate

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.