سود السالوادور از خرید بیت‌کوین و کمک برای ساخت بیمارستان

سود السالوادور از خرید بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۸ مهر ۱۴۰۰

سود السالوادور از خرید بیت کوین صرف ساخت بیمارستان دامپزشکی در این کشور شد. این سود از اعتماد السالوادور به بیت‌کوین ناشی شده است. برای خواندن خبر سود السالوادور از خرید بیت کوین با بیتستان همراه باشید.

السالوادور، کشوی واقع در آمریکای مرکزی، مجوز استفاده بیت‌کوین را در ماه سپتامبر در یک مناقصه دریافت کرد. پس از دریافت این مجوز، اکنون ۴ میلیون دلار از سود بیت‌کوین به دست آورده است. رمزارز بیت‌کوین توسط کنگره در ماه آگوست تصویب شده بود.

رئیس جمهور السالوادور، نایب بوکله (Nayib Bukele)، روز شنبه در مصاحبه‌ای اظهار داشت که بخشی از هزینه ساخت بیمارستان دامپزشکی جدید در السالوادور از این دستاورد تامین می‌شود. این خود نشانگر سود السالوادور از خرید بیت کوین به مقدار زیاد است.

سود السالوادور از خرید بیت کوین

نایب بوکله (Nayib Bukele)، خاطر نشان کرد که السالوادور  هیچ بیت‌کوینی نفروخته تا در این زمینه صرف کند، وی گفت:

به هر حال ما هیچ بیت‌کوینی نمی‌فروشیم و از بخش ارزی (دلار) سود بیت‌کوین استفاده می‌کنیم. دلیل اصلی که اقدام به فروش این رمزارز نمی‌کنیم، این است که بیت‌کوین ارزش بیشتری در طول زمان پیدا خواهد کرد.

طی هفته گذشته، ارز دیجیتالی بیت‌کوین که پیشرو ارزهای دیجیتال جهان است موفق شد سه بار از سطح ۵۵ هزار دلار بالاتر رفته و به ۵۶ هزار دلار نزدیک شود.

این افزایش در ۴ اکتبر از ۴۷ هزار دلار به بالای ۴۹ هزار دلار شروع شد. در ۷ اکتبر، اولین جهش رو به بالای بیت‌کوین اتفاق افتاد و تا قیمت ۵۵ هزار دلار رسید. بعد ماه می این اولین جهش رو به بالای بیت‌کوین بود.

نظر بنیانگذار اتریوم در مورد السالوادور

همانطور که گزارش شده، ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، یکی از بنیانگذاران اتریوم، به خاطر بی‌پروا خواندن آزمایش السالوادور با بیت‌کوین، مورد انتقادات زیادی قرار گرفته.

ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)،معتقد است وادار کردن مشاغل به پذیرش بیت‌کوین خلاف اخلاق عرصه‌ی ارزهای دیجیتالی است. علاوه بر این، او معتقد است که بسیاری از السالوادوری‌ها احتمالا قربانی هکرها خواهند شد. دلیل این امر نیاز به عدم آموزش کافی کاربران این عرصه است. با این حال سود السالوادور از خرید بیت کوین تاکنون زیاد بوده و احتمال تغییر این وضعیت در السالوادور بسیار کم است.

منبع: u.today

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.