راه اندازی یک برنامه مبتنی بر بلاک چین، برای امور خیریه

بلاکچین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹

شرکت IBF Net، واقع در مالزی اظهار داشت که قصد دارد یک اپلیکیشن مبتنی بر فناوری بلاک چین، برای انجام امور خیریه اسلامی طراحی کند.

طبق گزارشی که این شرکت در وبلاگ خود منتشر کرد، فناوری بلاک چین به دلیل اصل شفافیتی که دارد، اعتماد اهدا کنندگان را افزایش می‌دهد و این موضوع اهدا کنندگان جدید را تشویق می‌کند تا زکات خود را پرداخت کنند. این محصول تحت عنوان RecurPay، قرار است که به منظور تسهیل پرداخت‌های کوچک، مکرر و خودکار، روی پلتفرم Tezos اجرا شود.

 IBF Net در ادامه اظهار داشت که با استفاده از تکنولوژی بلاک چین، خیرین اطمینان حاصل می‌کنند که زکات و صدقه‌ای که داده‌اند، حتما به دست نیازمندان خواهد رسید؛ همچنین اگر اهدا کننده‌ای قصد کمک به پروژه‌ای بزرگ که به صورت مرحله‌ای در حال اجرا است را داشته باشد، می‌تواند تاثیر کمک‌ خود را به تدریج بر پروژه و مراحل آن مشاهده کند.

 

محمد علیم، مدیرعامل IBF Net اظهار داشت که استفاده از فناوری بلاک چین مزایای زیادی را برای امور خیریه اسلامی به ارمغان خواهد آورد؛ از جمله افزایش شفافیت و اعتماد سازی، کاهش هزینه واسطه‌ها و ایجاد پایگاه‌های اهدایی بیشتر مانند پایگاه اهدا کنندگان رمزارز (crypto-donors).

این برنامه مبتنی بر بلاک چین، تنها منحصر به امور خیریه نخواهد بود و ممکن است بعدها RecurPay، در حوزه تجارت الکترونیک نیز به کار رود.

 

مدتی است که افراد در دنیای کریپتوکارنسی‌ها و فناوری بلاک چین، به فکر ورود به حوزه امور خیریه هستند؛ پس از ادامه یافتن ویروس همه‌گیر COVID-19، شرکت‌های فعال در حوزه کریپتوکارنسی‌ها اقدام به راه‌اندازی موسسات خیریه، به منظور جمع آوری پول برای کمک به افراد، در خطِ مقدمِ مبارزه با کرونا کردند. همچنین موسسه خیریه Give.org، برای تسهیل کمک‌های مالی، یک بستر بلاک چین متمرکز بر حریم خصوصی راه‌اندازی کرد.           

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.