همراهی با دیفای، مثل پرواز به ماه با یک تکه مقواست!

دیفای
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹

در ماه‌های اخیر، امور مالی غیرمتمرکز (دیفای)، رشد چشم‌گیری داشته و با این‌که مورد توجه افراد بسیاری در این حوزه قرار گرفت، انتقادات زیادی از آن شده است.

اخیرا ریچارد بیورث (Richard Byworth)، مدیرعامل شرکت Diginex، در این باره اظهار کرد، طوفانی که دیفای برپا کرده هنوز در مراحل ابتدایی است و معلوم نیست در آینده چه اتفاقی بیفتد.

وی در مصاحبه‌ای که در ۱۸ سپتامبر (۲۸ شهریور)، با مدیرعامل شرکت Morgan Creek Digital داشت، خاطرنشان کرد:

سرمایه‌گذاری روی دیفای و همراه شدن با آن، مثل این است که بخواهید با یک جعبه مقوایی به ماه پرواز کنید.

 شما در این مسیر خود را به دردسر می‌اندازید و همه چیز نابود خواهد شد.

 

چنین شکست‌ها و اتفاقاتی باعث می‌شود که با وجود نوپا بودن صنعت کریپتوکارنسی‌ها و دیفای، این حوزه بی‌نقص به نظر نرسد و همواره مورد انتقاد بسیاری افراد قرار بگیرد.

 

 

بیورث در ادامه افزود:

من فکر می‌کنم با دیفای قرار است اتفاقی مشابه عرضه اولیه سکه (ICO)، در سال ۲۰۱۷ رخ دهد و قطعا این موضوع اتفاق خوشایندی نیست.

در حال حاضر شرکت‌هایی مانند MicroStrategy و افراد بزرگی از جمله Paul Tudor Jones وارد این حوزه شده‌اند و امیدوارم که دیفای به یک ICO دیگر تبدیل نشود.

 

در سال ۲۰۱۷، پرو‌ژه‌های زیادی به منظور جذب سرمایه، اقدام به عرضه اولیه سکه کردند و باعث شدند، کل صنعت کریپتوکارنسی به اوج برسد، اما پس از آن این پروژه‌ها به مردم توکن و پولی پرداخت نکردند و اعتماد عمومی به این  حوزه را خدشه‌دار کردند. در هفته‌های اخیر نیز Defi با افزایش قیمت بسیاری از دارایی‌ها، نوساناتی مشابه سال ۲۰۱۷ را ایجاد کرده است.

 

همان‌طور که پیش از این بیان شد، حوزه امور مالی غیرمتمرکز اخیرا هدف جذابی برای اکثر منتقدان بوده است. بیورث اولین کسی نیست که دی فای را با ICO در سال ۲۰۱۷ مقایسه کرده است‌؛ ریان سلکیس (Ryan Selkis)، بنیا‌ن‌گذار یک سایت ارائه اطلاعات دارایی‌های دیجیتال نیز، اخیراً اظهارات مشابهی را راجع به دیفای بیان کرده است.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.