کلاهبرداری بزرگ موسس BitConnect از کاربران

متهم شدن موسس BitConnect به کلاهبرداری از کاربران
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۹ اسفند ۱۴۰۰

وزارت دادگستری ایالات متحده بیانیه ای در مورد متهم شدن موسس BitConnect به کلاهبرداری از کاربران منتشر کرد. ساتیش کومبانی، موسس BitConnect با توجه به جرایمی که مرتکب شده با مجازات ۷۰ سال زندان روبه‌رو شده است. برای خواندن جزئیات خبر با بیتستان همراه باشید.

متهم شدن موسس BitConnect به کلاهبرداری از کاربران

وزارت دادگستری ایالات متحده بیانیه‌ای در مورد بنیان‌گذار BitConnect منتشر کرد. در این بیانیه ساتیش کومبانی (Satish Kumbhani)، بنیانگذار طرح Ponzi BitConnect، به کلاهبرداری ۲٫۴ میلیارد دلاری متهم شده است.

به گفته دادستان این پرونده، برنامه وام‌دهی BitConnect، پس از یک سال فعالیت تعطیل شد. BitConnect قرار بود از فناوری‌های اختصاصی برای ایجاد بازده تضمین شده استفاده کند.

کومبانی به چندین فقره کلاهبرداری، اقدام به پولشویی و اقدام به دستکاری قیمت کالاها متهم شد. با این جرایم کومبانی به ۷۰ سال زندان متهم شده است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در سپتامبر ۲۰۲۱ شکایتی علیه BitConnect و همچنین کومبانی با مضمون کلاهبرداری تنظیم کرد.

BitConnect در ۲۰۱۷ محبوب شد ولی توکن BCC آن در اوایل سال ۲۰۱۸ به دلیل اتهام به کلاهبرداری هرمی شدیدا مورد انتقاد قرار گرفت و دچار مشکلات فراوان شد.

BitConnect چیست؟

BitConnect یک ارز Open Source و یکپارچه است که به افراد اجازه می‌داد تا دارایی خود را در ارز غیر دولتی سرمایه‌گذاری کنند. البته این عرض به کاربران خود وعده سود بسیار بالا داده بود.

BitConnect یک نوع ترکیب هرمی پونزی (Ponzi Pyramid hybrid) و یک مجموعه کامل از طرح‌های غیرقانونی است. این پلتفرم در تلاش است این باور را در مردم ایجاد کند که آن‌ها در حال سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال هستند اما واقعیت چیز دیگری است.

منبع: u.today

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.