مدیر عامل بایننس به اتهامات رویترز در مورد پولشویی پاسخ می‌دهد

رد اتهام پولشویی توسط مدیرعامل بایننس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱

مدیرعامل بایننس، روز سه شنبه اتهام رویترز مبنی بر پولشویی حدود ۲٫۳۵ میلیارد دلار مبادلات غیرقانونی توسط این صرافی را رد کرد. CZ، مدیرعامل بایننس، بیش از ۵۰ صفحه از ایمیل‌های پرونده‌های بین تیم امنیت سایبری بایننس و رویترز را منتشر کرد که به اعتقاد او اتهامات رویترز را رد می‌کند. برای خواندن جزئیات خبر رد اتهام پولشویی توسط مدیرعامل بایننس با بیتستان همراه باشید.

رد اتهام پولشویی توسط مدیرعامل بایننس

رویترز روز دوشنبه گزارش داد که قوانین ضدپولشویی و KYC بایننس، علت اصلی ۲٫۳۵ میلیارد دلار پولشویی بوده‌اند.

این سازمان مدعی است گروه هکر کره شمالی Lazarus، دارک وب Hydra و کلاهبرداران سال‌های ۲۰۱۷-۲۰۲۲ از طریق بایننس معاملات غیرقانونی خود را انجام داده‌اند. رویترز همچنین بایننس را در مورد سازمان‌های مونرو متهم کرده است.

علاوه بر این، رویترز مدعی است که این تحقیقات توسط داده‌های بلاک‌چین، سوابق دادگاه و بیانیه‌های اجرای قانون، پشتیبانی می‌شود. با این حال، ایمیل‌های مبادله شده، نشان می‌دهد که رویترز و بایننس در مورد اتهامات به توافق دست نیافته‌اند و بایننس این اتهامات را رد کرده است.

بایننس برای رفع این اتهامات اینگونه استدلال می‌کند که روزنامه‌نگاران رویترز از صحبت با دو بازپرس ارشد تیگران گامباریان (Tigran Gambaryan) و مت پرایس (Matt Price)، که روی پرونده‌های لازاروس و هایدرا کار می‌کردند، خودداری کرده‌اند. گمباریان و پرایس اکنون تیم تحقیقات سایبری را در پرونده‌ی Binance هدایت می‌کنند.

علاوه بر این، رویترز برای بررسی UID و اطلاعات کیف‌پول‌ها در مورد کلاهبرداری‌های مرتبط، از بایننس اجازه‌ای نگرفته و در این زمینه اطلاعی به این صرافی نداده است.

در مورد Monero، بایننس معتقد است که بسیاری از شرکت‌های فناوری به دلیل داشتن حق قانونی برای حفظ حریم خصوصی، دستگاه‌ها و خدمات پیام رسانی خود را رمزگذاری می‌کنند.

«آزادی مالی، حریم خصوصی و کمک‌های مؤثر برای اجرای قانون، در سیاست‌ها و شیوه‌های AML پلتفرم بایننس وجود دارند.»

بایننس مدعی است که با تنظیم‌کننده‌ها، سیاست‌گذاران و سازمان‌های مجری قانون همکاری می‌کند تا تجارت شفاف رمزنگاری را از لحاظ قانونی تضمین کرده و بر پیشگیری از جرایم تمرکز کند.

بررسی BNB ICO توسط SEC

در همین حین، SEC در حال تحقیق روی این موضوع است که آیا بایننس قانون اوراق بهادار را در طول عرضه اولیه سکه (ICO) توکن BNB خود در سال ۲۰۱۷ زیر پا گذاشته است یا خیر؟

SEC ادعا کرده است که بیشتر ارزهای رمزنگاری شده، اوراق بهادار هستند و پرونده‌های قانونی علیه بسیاری از پروژه‌های ICO تشکیل داده است.

منبع: coingape

بایننس کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.