سهم بازار اتریوم، BNB و ترون در مبادلات DeFi افزایش یافت!

افزایش سهم بازار اتریوم، BNB و ترون در مبادلات DeFi
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱

بیتستان: گزارشات اخیر خبر از افزایش سهم بازار اتریوم، BNB و ترون در مبادلات DeFi می‌دهند. طبق این گزارشات، سقوط و نابودی بلاک‌چین ترا باعث شده که فعالیت در اتریوم و بایننس افزایش یافته و در نتیجه سهم بازار اتریوم، ترون و BNB در مبادلات دیفای افزایش یابد.

افزایش سهم بازار اتریوم، BNB و ترون در مبادلات DeFi

قبل از اینکه اکوسیستم ترا نابود شود، حدود ۱۵ درصد از مبادلات بازار دیفای در دست این بلاک‌چین بود. در آن زمان بلاک‌چین ترا دومین بلاک‌چین محبوب دیفای محسوب می‌شد. اما زمانی که این بلاک‌چین در یک شب ۲۴ میلیارد دلار ضرر را ثبت کرد، شرایط تغییر کرد.

در ۶ می زمانی که این بلاک چین هنوز به کار خود ادامه می‌داد، اتریوم ۵۵ درصد، زنجیره بایننس حدود ۶ درصد، آوالانچ ۴ درصد، سولانا ۳ درصد و فانتوم و ترون نیز ۲ درصد از مبادلات مربوط به دیفای را در اختیار داشتند.

طبق گزارشات، این ارقام امروز بسیار متفاوت‌تر از ارقام و درصد‌های قبلی است. اکنون اتریوم ۶۱ درصد، بایننس ۷/۶ درصد و ترون ۶ درصد از مبادلات بازار دیفای را در اختیار دارند.

سهار بازار اتریو، BNB و ترون

جذب سرمایه توسط برخی پروژه‌های اتریوم و BNB دلیل اصلی افزایش مبادلات دیفای این شبکه‌ها بوده است. با توجه به گزارشات ارائه شده از DeFiliama، در اتریوم پروژه‌های دیفای مانند Arrakis Finance ، iron bank، Euler سرمایه زیادی را جذب کرده‌اند. در بایننس نیز پروژه‌هایی مانند pNetwork، Wombat Exchange، tokenfarm همگی در ماه گذشته توانستند سرمایه زیادی را جذب کنند.

درست است که ترون با سقوط ترا ارزش بازار سهام خود را دو برابر کرد اما این رشد با کمک استیبل‌کوین این شبکه که عملکردی همانند ترا دارد، بود.

USDD استیبل‌کوین الگوریتمی جدیدی است که مانند UST Terra کار می‌کند. به عبارتی بیت‌کوین ترون و USDT را به عنوان وثیقه دریافت می‌کند تا بتواند از این طریق ارزش استیبل کوین خود را حفظ کند.

درست است که استیبل‌کوین‌ها از موارد مهم در DeFi هستند، ولی این نگرانی وجود دارد استیبل‌کوین‌هایی که شبیه به این استیبل‌کوین هستند، دوباره سقوط کرده و ضررهای زیادی را ثبت کنند. طبق گزارشات دلیل دیگر رشد ترون وعده‌هایی است که برای کسب بازدهی بالا به کاربران داده شده است.

سهام بازار اتریوم، BNB و ترون در مبادلات دیفای

منبع: decrypt

ترون ترا اتریوم
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.