در عرض چند ساعت ۲۰۰ میلیون دلار در بازار ارزهای دیجیتال لیکوئید شد

لیکوئید شدن ۲۰۰ میلیون دلار در بازار ارزهای دیجیتال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۲ اسفند ۱۴۰۱

سقوط Silvergate باعث لیکوئید شدن ۲۰۰ میلیون دلار در بازار ارزهای دیجیتال شد. این قضیه شدیدا نگران کننده بوده و سرمایه‌گذاران برای کمتر شدن ریسک لیکوئید شدن، موقعیت‌های فیوچرز خود را می‌بندند. برای مشاهده جزئیات بیشتر با بیتستان همراه باشید.

لیکوئید شدن ۲۰۰ میلیون دلار در بازار ارزهای دیجیتال

بازارهای کریپتو بار دیگر در حال سقوط هستند. همه‌ی پروژه‌های بزرگ رمزنگاری بازار در وضعیت قرمز قرار دارند و بیت‌کوین (BTC) در نمودارهای روزانه ۴/۸ درصد سقوط کرده است.

از سوی دیگر، اتریوم (ETH)، نیز در همین بازه زمانی ۵ درصد کاهش یافته. در حالت کلی با بررسی داده‌ها می‌توان گفت ارزش بازار جهانی در ۲۴ ساعت ۴/۸ درصد کاهش یافته و به ۱/۰۷ تریلیون دلار رسیده است.

به گفته کوین‌گلس، بیش از ۲۰۰ میلیون دلار از موقعیت‌های فیوچرز بلند مدت در ۴ ساعت اخیر لیکوئید شده. ۱۸۵ میلیون دلار آن تنها در ۴۵ دقیقه لیکوئید شد که رقمی سرسام آور برای بازار رمزارزها است.

لیکوئید شدن ۲۰۰ میلیون دلار در بازار ارزهای دیجیتال

داده های CoinGlass نشان می‌دهند که بیت‌کوین با بالاترین مقدار لیکوئید شدن مواجه شده. ۳/۴۲ هزار بیت‌کوین (BTC) به ارزش ۷۶/۳۸ میلیون دلار، ۲۶/۱۱ هزار اتریوم (ETH) به ارزش ۴۰/۸۲ میلیون دلار و  ۴/۵۵ میلیون دلار دوج‌کوین و ۴/۴۴ میلیون دلار لایت‌کوین (LTC) در ۴ ساعت اخیر لیکوئید شده‌اند.

چرا بازار کریپتو در حال سقوط است؟

این انحلال‌ها (لیکوئید شدن) پس از آن صورت گرفت که یکی از بانک‌های طرفدار رمزارز Silvergate اعلام کرد که به کار خود ادامه نخواهد داد. علاوه بر این اعلامیه، Silvergate ثبت نام در SEC (کمیسیون بورس و اوراق بهادار) را نیز برای مدتی است به تاخیر انداخته که باعث شد قیمت سهام بانک بیش از ۵۰ درصد کاهش یابد.

گمانه زنی‌ها در مورد مشکلات مالی Silvergate زمانی ظاهر شد که این بانک اعلام کرد یک میلیارد دلار ضرر خالص در سه ماهه چهارم ۲۰۲۲ پس از سقوط غیرمنتظره صرافی FTX متحمل شده است.

وزارت دادگستری ایالات متحده اخیراً شروع به بررسی تراکنش‌های بین Silvergate و FTX کرده، با این حال، هنوز با هیچ تخلفی روبه‌رو نشده است.

منبع: watcher

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.