معاون بانک مرکزی از ریال دیجیتال رونمایی کرد!

رونمایی از ریال دیجیتال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۴ تیر ۱۴۰۳

بیتستان: براساس گزارشات ارائه شده، در جلسه‌ای با حضور رییس‌کل بانک مرکزی، اعضای هیات عامل این بانک و مدیران عامل بانک‌ها، از ریال دیجیتال رونمایی شد. با رونمایی از ریال دیجیتال، معاون بانک مرکزی اعلام کرد که افراد از این پس قادر به پرداخت هزینه خدمات با این ارز خواهند بود.

رونمایی از ریال دیجیتال

مراسم رونمایی از ریال دیجیتال بانک مرکزی با حضور رئیس کل بانک مرکزی، اعضای هیأت عامل این بانک و مدیرعامل بانک تجارت برگزار شد.

معاون بانک مرکزی در این مراسم بیان کرد:

ریال دیجیتال عملا اسکناس است و همه مولفه‌های اسکناس به غیر از فیزیک اسکناس را دارد و با آن می‌توان در حداکثر فاصله و حداقل زمان تراکنش انجام داد.

مهران محرمیان (معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی) در آیین رونمایی اجرای آزمایشی پروژه ریال دیجیتال که در مرحله نخست در جزیره کیش عملیاتی شده، بیان کرده که خوشبختانه در گروه برترین کشورهای دنیا در زمینه تراکنش‌های مالی هستیم و ۹۳.۵ درصد از مردم واجد شرایط ایران به شبکه بانکی دسترسی دارند.

وی در ادامه افزود:

به صورت میانگین هر ایرانی در روز پنج تراکنش انجام می‌دهد و در سامانه شتاب سالانه ۵۰ میلیارد تراکنش ثبت می‌شود. با حذف اسکناس از جیب‌های مردم، برخی برای پرداخت‌های خرد خود دچار مشکل می‌شدند و تصمیم بر آن شد که به سمت چاپ پول دیجیتال حرکت کنیم.

محرمیان خاطرنشان کرد:

برای حل مشکلات تراکنش‌های خرد در کشور، در مرحله اول تراکنش‌های خرد برای ریال دیجیتال انتخاب شده است.

او در ادامه‌ی گفته‌های خود افزود:

در پروژه ریال دیجیتال تراکنش در مرحله نخست با کد دیجیتال و بارکد و در مراحل بعدی با nfc نیز انجام می‌شود. گفتنی است؛ ایران با اجرای این عملیات به عنوان سیزدهمین کشور دنیا در استفاده از پول دیجیتال بانک مرکزی قرار گرفته است.

منبع: isna

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.