چراغ سبز پوتین برای رمزارزها: ارزهای دیجیتال مزیت‌های زیادی برای روسیه دارند

احتمال کاهش محدودیت‌ها در روسیه
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰

روسیه اخیرا فعالان ارزهای دیجیتال را تهدید به ممنوعیت ارزهای دیجیتال و استخراج آن‌ها کرده بود. ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در جلسه اخیر خود به علاقه‌مندان ارزهای دیجیتال نسبت به آینده این بازار در روسیه امید داده و گفته است احتمال کاهش محدودیت‌ها در روسیه وجود دارد. برای بررسی بیشتر این خبر با بیتستان همراه باشید.

احتمال کاهش محدودیت‌ها در روسیه

روز ۲۶ ژانویه ولادمیر پوتین در یک جلسه با اعضای دولت روسیه اعلام کرد مایل است با موضوع مقررات ارزهای دیجیتال شروع کند که اکنون در کانون توجه قرار دارد.

او ادامه داد :

البته ما مزیت‌های رقابتی خاصی بخصوص در زمینه ماینینگ داریم. منظورم مازاد برق و پرسنل آموزش دیده موجود در کشور است.

براساس داده‌های تحلیل‌گران در بهار ۲۰۲۱، قیمت هر کیلو وات ساعت برق در روسیه برای مصارف خانگی ۰٫۰۶ دلار و برای مصارف مشاغل  ۰٫۰۸ دلار  است. ولی در کشور فرانسه قیمت هر کیلو وات ساعت برق برای مصارف خانگی ۰٫۲ دلار و برای مشاغل ۰٫۱۴ دلار می‌باشد. با مقایسه این دو کشور، تقریبا هزینه برق در فرانسه ۴ برابر گران‌تر از کشور روسیه محاسبه می‌شود.

پوتین همچنین از بانک مرکزی کشور روسیه خواست تا در آینده‌ی نزدیک جلسه‌ای در مورد استفاده از ارزهای دیجیتال برگزار کنند و به یک تصمیم نهایی برسند.

پنج‌شنبه گذشته، بانک مرکزی روسیه گزارشی را منتشر کرده که در آن ممنوعیت کلی معامله و استخراج ارزهای دیجیتال را پیشنهاد داده است.

بانک مرکزی مدتی است نگرانی‌هایی در مورد ارزهای دیجیتال دارد. در دسامبر ۲۰۲۱، رئیس بانک مرکزی روسیه، الویرا نابیولینا، گفت:

ما نمی‌توانیم از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال استقبال کنیم

روز گذشته وزیر دارایی روسیه، ایوان چبسکوف، نیز مخالفت خود را با طارح ممنوعیت کلی اعلام کرد و خواستار تنظیم مقررات به جای ممنوعیت آن شد. او تاکید کرد که این ممنوعیت باعث عقب ماندن کشور از فناوری جهانی می‌شود. او در ادامه افزود:

ما باید به این فناوری‌ها فرصت توسعه بدهیم

پوتین به نمایندگان مجلس خود اطمینان داد که بانک مرکزی در مسیر پیشرفت فنی ما قرار نمی‌گیرد و همچنین تلاش‌های لازم را برای معرفی آخرین فناوری‌ها در این زمنیه انجام خواهد داد.

با اینکه پوتین این اطمینان‌ها را داد ولی او پذیرفت که گسترش رمزارزها، نوسان پذیری زیاد و خطرات خاص خود را به همراه دارد.

در سال ۲۰۲۰ بانک مرکزی روسیه اعلام کرد که در حال تحقیق در مورد روبل دیجیتال است و آزمایش نمونه اولیه آن برای این ماه برنامه‌ریزی شده.

منبع: cointelegraph

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.