نمایندگان پارلمان روسیه اعتقاد دارند روبل دیجیتال تهدیدی برای موسسات مالی روسیه است

تهدید موسسات مالی توسط روبل دیجیتال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۳۰ آبان ۱۴۰۰

بیتستان: چندی پیش روسیه از راه‌اندازی پروژه روبل دیجیتال خبر داد. مقامات اعلام کردند که فیات دیجیتال در کنار پول نقد و کارت‌های بانکی فعالیت کرده و ارزشمندترین شکل پول در روسیه خواهد بود. اما به تازگی برخی تحلیل‌گران از تهدید موسسات مالی توسط روبل دیجیتال خبر دادند. آیا این تهدیدات ممکن است این پروژه را به تعطیلی بکشاند؟

نمایندگان پارلمان روسیه نسبت به خطرات مرتبط با معرفی روبل دیجیتال هشدار داده‌اند. آن‌ها معتقدند که گسترش محبوبیت روبل دیجیتال، باعث افزایش احتمالی فشار رقابت بر بانک‌ها خواهد شد. همچنین تهدید موسسات مالی توسط روبل دیجیتال، ممکن است چالش جدیدی در زمینه امنیت اطلاعات ایجاد کند.

بسیاری معتقدند که، فیات دیجیتال روسیه، که در حال حاضر به سرعت در حال توسعه است، خطراتی را به همراه دارد. از این رو قانونگذاران از بانک مرکزی می‌خواهند که این خطرات را به دقت بررسی کند.

اعضای کمیته بازار مالی در مجلس سفلی پارلمان، پس از بررسی این پروژه خاطرنشان کردند که اجرای روبل دیجیتال ممکن است چالشی برای بخش مالی کشور باشد.

خبرگزاری ارز دیجیتال Forklog در گزارشی گفت که تهدیدات روبل دیجیتال، در گزارشی که توسط بانک مرکزی روسیه (CBR) در مورد جهت‌های اصلی سیاست پولی تا سال 2024 ارائه شده، آمده است. این گزارش، چشم انداز راه‌اندازی یک ارز دیجیتال ملی را، در میان سایر جنبه‌های سیاست پولی دولت مسکو پوشش می‌دهد.

توییت جدید حساب رسمی شرکت نیواگ احتمال پذیرش شیبااینو را افزایش داد

برای مشاهده متن کامل خبر کلیک کنید

پروژه روبل دیجیتال چه تهدیداتی برای موسسات مالی ایجاد می‌کند؟

نمایندگان نگرانند که روبل دیجیتال، که  پس از پول نقد و پول بانکی، ایجاد شده است، رقابت بخش بانکی را افزایش دهد. آن‌ها عقیده دارند که روبل دیجیتال می‌تواند به سود موسسات مالی آسیب برساند و نقش دولت در صنعت را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

علاوه بر این، معرفی یک فیات دیجیتال و قابل برنامه‌ریزی، خطرات جدیدی را به همراه دارد. نویسندگان این گزارش به بانک روسیه توصیه کرده‌اند که قبل از توسعه روبل دیجیتال، تهدیدات ثبات اقتصاد کلان و بخش بانکی را تجزیه و تحلیل کند. آن‌ها توصیه می‌کنند که در صورت تحقق این خطرات، بانک مرکزی باید از قبل برای اقدامات واکنشی آماده باشند.

کمیته دوما انتظار دارد که روبل دیجیتال پرداخت‌های سریع، ساده و ایمن را تضمین کند و در عین حال هزینه خدمات پرداخت را کاهش دهد. در این نتیجه‌گیری آمده است:

«تحلیل‌های کارشناسان، معرفی ارز دیجیتال را مثبت ارزیابی می‌کند و کارشناسان معتقدند که تاثیر گسترش ارزهای دیجیتال در معاملات جهانی نیز جالب خواهد بود»

با توجه به محبوبیت فزاینده ارزهای دیجیتال، CBR و سایر موسسات، وظیفه ارائه خدمات تحت کنترل دولت به شهروندان روسیه را بر عهده گرفته‌اند. مقامات در حال برنامه‌ریزی اصلاح قانون برای تطبیق با ارز دیجیتال بانک مرکزی هستند.

بانک روسیه در ماه ژوئن یک گروه آزمایشی روبل دیجیتال را با مشارکت بیش از دوازده بانک تشکیل داد. روسیه تصمیم دارد نمونه اولیه این پلتفرم را در دسامبر 2021 تکمیل کند و آزمایش CBDC را در ژانویه 2022 آغاز کند. رئیس بانک، الویرا نابیولینا (Elvira Nabiullina)، اخیرا اظهار داشت که روبل دیجیتال آنچه را که روس‌ها به عنوان جایگزین فیات نیاز دارند، در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

منبع: news.bitcoin

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.