محاسبه تعرفه جداگانه برق برای استخراج‌کننده‌های رمزارزها در روسیه!

تعرفه جداگانه برق برای استخراج کننده های رمزارزها در روسیه
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۷ مهر ۱۴۰۰

طبق گزارشات جدید ارائه شده، روسیه و کشور بلاروس هردو قصد دارند که تعرفه ویژه برق برای استخراج کنندگان رمزارزها در نظر بگیرند. مقامات بلاروس و روسیه در حال جدا سازی این صنعت از دیگر مشاغل هستند. برای اطلاع از خبر تعرفه جداگانه برق برای استخراج کننده های رمزارزها در روسیه با بیتستان همراه باشید.

تعرفه جداگانه برق برای استخراج کننده های رمزارزها در روسیه

کشور روسیه و بلاروس در تلاش هستند که صنعت استخراج رمزارزها را از دیگر مشاغل جدا کنند. اگر این جداسازی انجام شود منجر به وضع تعرفه برق جدید برای این استخراج‌کنندگان می‌شود.

براساس گزارشات، شرکت‌هایی که مشغول به استخراج رمزارزها در روسیه و بلاروس هستند، امکان دارد مجبور شوند هزینه بیشتری برای برق مصرف شده بپردازند. مقامات هر دو کشور در حال ایجاد تغییراتی هستند که احتمالا منجر به وضع تعرفه‌های ویژه برای این دسته از مصرف کنندگان برق می‌شود.

وضع تعرفه ویژه برای استخراج کنندگان رمزارزها توسط وزارت انرژی روسیه مورد حمایت قرار گرفته شد. نیکولای شولگینوف (Nikolai Shulginov)، رئیس وزارت انرژی روسیه، به خبرنگاران گفت:

خانوارها نباید هزینه برق استفاده شده برای استخراج رمزارزها را بپردازند. وزارت‌خانه در حال حاضر روی این موضوع کار می‌کند.

این مقام دولتی خاطر نشان کرد که نرخ برق مصرفی برای استخراج‌کنندگان مشخص شود. از نظر او، نباید اجازه داد استخراج‌کنندگان از تعرفه‌های ترجیحی استفاده کنند زیرا وضعیت موجود را بدتر می‌کند. علاوه بر این، او افزود:

در غیر این صورت، یارانه متقابل باید افزایش یابد که غیرقابل قبول است.

اظهارات شولگینوف زمانی اعلام شد که ایگور کوبزف (Igor Kobzev)، فرماندار ایرکوتسک، اخیرا از الکساندر نواک (Alexander Novak)، معاون نخست وزیر روسیه، مسئول مجتمع سوخت و انرژی، در مورد استخراج کنندگان غیرقانونی رمزنگاری شکایت کرد. او بیان کرد:

اقدامات آن‌ها باعث افزایش بار در شبکه برق منطقه سیبری و خطر خرابی در نیروگاه‌های محلی می‌شود.

ایرکوتسک منطقه ای است که پایین‌ترین نرخ برق را برای خانوارها در روسیه محاسبه می‌کند. استاندار فاش کرد که امسال مصرف برق تقریبا ۱۶۰ درصد نسبت به رقم سال گذشته افزایش یافته است.

 مجموع برق مورد استفاده در ایرکوتسک در چهار سال گذشته به طور متوسط ​​۵/۹ میلیارد کیلووات ساعت بود، که فقط در نیمه اول سال ۲۰۲۱ به ۴/۷ میلیارد کیلووات ساعت رسید. در یک پست رسانه‌ای اجتماعی، کوبزف پیشنهاد خود را برای به رسمیت شناختن استخراج رمزارها به عنوان یک فعالیت کارآفرینانه و تعیین نرخ‌های ویژه برای مصرف‌کنندگان برق درگیر در این شغل، اعلام کرد.

در همین حال، در بلاروس، که روسیه با آن روابط سیاسی و اقتصادی قوی دارد، وزارت نیرو قبلا استخراج رمزارزها را در یک دسته محاسبه تعرفه ویژه قرار داده بود. این دستور در اواخر ماه سپتامبر صادر شد.

بر اساس سند به نقل از Forklog، نهادهای درگیر در استخراج رمزارزها، اگر میزان برق مصرفی آن‌ها ۲۵ میلیون کیلووات ساعت باشد، در طبقه بندی تعرفه ویژه قرار خواهند گرفت.

شرکت ماینینگ Mcloud از چین خارج شد!

ادامه خبر را بخوانید

طبقه بندی تعرفه‌های برق

طبقه‌بندی تعرفه‌ها در ۴ گروه است که در یکی از این گروه‌ها شرکت‍‌هایی قرار می‌گیرند که بیش از ۵۰۰ میلیون کیلووات در ساعت برق مصرف می‌کنند. دولت الکساندر می‌تواند گروه‌های جدیدی به این لیست اضافه کند. در لیست فعلی نرخ دقیق تعرفه‌ها بیان نشده است.

کشور بلاروس استخراج رمزارزها را در سال ۲۰۱۸ قانونی اعلام کرد. در اوایل سال جاری، رهبر بلاروس خواستار شفاف‌سازی برخی مقررات قانونی و ایجاد کنترل شدیدتر بر فضای رمزنگاری شد.

الکساندر نگرش مثبتی نسبت به استخراج رمزارزها در کشور دارد و از بلاروسی‌ها خواست در ماه آگوست استخراج رمزارزها را در کشور خود شروع کنند.

در کشور بلاروس، فدراسیون روسیه، ایده به رسمیت شناختن استخراج رمزارزها را به عنوان یک نوع فعالیت کارآفرینانه مورد حمایت قرار داد.

منبع خبر: news.bitcoin

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.