تحلیل قیمت برترین رمزارزهای بازار، بیت‌ کوین و اتر (۱۴ تیر)

تحلیل
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 4 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۴ تیر ۱۴۰۰

اخیرا CNBC بین گروهی از مدیران پرتفوی و استراتژیست‌های سهام، راجع به تارگت قیمتی بیت کوین یک نظرسنجی انجام داد. نتایج بدین صورت بود که تنها ۶٪ از پاسخ دهندگان فکر می‌کردند تا پایان سال ۲۰۲۱، قیمت بیت کوین مجددا به سطح ۶۰ هزار دلار برمی‌گردد. حدود ۴۴٪ از شرکت کنندگان پیش‌بینی کردند که بیت کوین تا پایان امسال زیر ۳۰ هزار دلار باقی خواهند ماند. از باقی شرکت‌کنندگان، ۲۵٪ انتظار داشتند که روند بهبود قیمت بیت کوین تا سطح ۴۵ هزار دلار ادامه داشته باشد و ۲۵٪ باقی نیز پیش‌بینی کردند که قیمت برترین رمزارز بازار امسال به سطح ۵۵ هزار دلار می‌رسد.

نکته‌ای که از نتایج این نظرسنجی می‌توان فهمید این است که احساسات حاکم بر بازار همچنان منفی هستند. با این حال محدودیت‌های اخیر دولت چین علیه استخراج کنندگان رمزارز و یا اقدامات نظارتی آن‌ها هنوز نتوانسته است آغاز روند نزولی بعدی بیت کوین را سرعت ببخشد. این موضوع نشان می‌دهد که نه تنها شرایط موجود باعث وحشت سرمایه‌گذاران نشده بلکه بسیاری از آنها در حال سود بردن از این شرایط هستند.

ویلی وو تحلیل‌گر مشهور این حوزه اخیرا طی مصاحبه‌ای اظهار داشت گفت که ذخیره کنندگان بلند مدتی که اوایل سال جاری بیت کوین‌های خود را فروخته بودند، در سطوح پایین قیمتی این رمزارز دوباره به خرید آن روی آورده‌اند. وی افزود که اطلاعات درون زنجیره‌ای نشان می‌دهند اوضاع بیتکوین در حال بهبود یافتن است.

در ادامه این مطلب نمودارهای قیمتی بیت کوین و اتر را بررسی خواهیم کرد.

تحلیل قیمت بیت کوین (BTC)

بیت کوین در چند روز گذشته بین محدوده قیمتی ۳۱,۰۰۰ الی ۴۲,۴۵۱/۶۷ دلار در نوسان بوده است. خرس‌ها در روزهای ۱ و ۵ تیر (۲۲ و ۲۶ ژوئن) نتوانستند نمودار بیتکوین را زیر حمایت این بازه حفظ کنند و بعد از آن‌ها گاوها وارد عمل شدند. در حال حاضر گاوهای بازار در تلاشند تا قیمت این رمزارز را افزایش دهند.

نمودار بیت کوین ۱

در نمودار روزانه می‌بینیم که گاوها توانستند قیمت بیت کوین را به بالای سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه ( ۳۴,۹۹۳ دلار) سوق دهند و اکنون نیز تلاش خواهند کرد تا آن را به بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۳۶,۵۹۷ دلار) برسانند. با توجه به واگرایی مثبت که در شاخص قدرت نسبی (RI) بیت کوین مشاهده می‌شود می‌توان گفت که مومنتوم صعودی این رمزارز در حال افزایش است.

  • در صورتی که خریداران بتوانند نمودار بیتکوین را به بالای سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه برسانند، شاهد رسیدن قیمت تا مقاومت بالاتر، یعنی ۴۱,۳۳۰ دلار و سپس ۴۲,۴۵۱/۶۷ دلار خواهیم بود. البته خرس‌ها نیز دست از تلاش برنمی‌دارند و‌ از این منطقه دفاع می‌کنند. اگر قیمت از این سطح مقاومت برگردد ممکن است برای چند روز در یک بازه به دام بیفتند.
  • در مقابل نیز اگر نمودار از سطح این میانگین برگردد و به زیر ۳۲,۷۰۰ دلار برسد، خرس‌ها دوباره تلاش خواهند کرد تا آن را به زیر ۳۱,۰۰۰ دلار بکشانند. در صورتی که موفق شوند، بیت کوین می‌تواند تا سطح حمایت ۲۸,۰۰۰ دلاری بریزد.

نمودار بیت کوین ۲

در نمودار چهار ساعته می‌بینیم که یک الگوی مثلث صعودی تشکیل شده است که با یک برک‌اوت بالای سطح ۳۶,۶۷۰ دلار کامل می‌شود.

  • در صورتی که گاوها موفق شوند این الگو را کامل کنند، قیمت بیت کوین تا ۴۱,۰۰۰ دلار و سپس ۴۴,۳۵۳ دلار رشد می‌کند.
  • در مقابل نیز اگر نمودار از سطح فعلی‌اش یا ۳۶,۶۷۰ دلار برگردد، خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به زیر خط روند مثلث برسانند. در این شرایط پیش‌بینی صعودی قبلی رخ نخواهد داد و روند نزولی بیت کوین تا سطح ۳۲,۷۰۰ و‌سپس ۳۱,۰۰۰ دلار ادامه خواهد داشت.

تحلیل قیمت اتر (ETH)

اتر در ۹ تیر (۳۰ ژوئن) موفق شد که خودش را به بالای سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲,۱۹۳ دلار) برساند، اما گاوها نتوانستند این جایگاه را حفظ کنند. روز بعد یعنی ۱۰ تیر نیز خرس‌ها قیمت برترین آلت کوین بازار را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کشاندند.

نمودار اتر ۱

 

با این حال باتوجه به جهش ناگهانی نمودار تا سطح ۲,۰۱۸/۵۰ دلار در ۱۱ تیر (۲ جولای)، می‌توان گفت که احساسات حاکم بر بازار مثبت شده و تریدرها در سطوح پایین قیمتی دست به خرید زده‌اند. بعد از آن در ۱۲ تیر (۳ جولای) گاوها قیمت را به بالای سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برگردانند.

در حال حاضر شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه مسطح شده است و شاخص RSI در تلاش است تا خودش را به بالای سطح ۵۲ برساند. با توجه به این شرایط می‌توان گفت اتر وارد یک روند صعودی شده که ممکن است تا خط روند نزولی ادامه داشته باشد؛ با این حال، احتمالا خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا این روند صعودی را در این سطح توقف کنند.

  • اگر روند رشد اتر ادامه پیدا کند و گاوها موفق شوند نمودار آن را به بالای سطح خط روند نزولی برسانند، قیمت این آلت کوین می‌تواند تا سطح ۲,۹۹۰/۰۵ دلار افزایش یابد. 
  • با این حال در صورتی که نمودار از سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲,۴۳۷ دلار) برگردد و تا حمایت ۲۰۰۰ دلاری را بریزد، این پیش‌بینی صعودی رخ نخواهد داد.

نمودار اتر ۲

در نمودار چهار ساعته قیمت اتر می‌بینیم که یک الگوی سر و شانه معکوس تشکیل‌ شده که با یک برک‌اوت بالای سطح ۲,۲۸۰ دلار کامل می‌شود. تارگت این الگوی صعودی سطح ۲,۸۶۰ دلار است. با توجه به صعودی بودن شیب میانگین‌های متحرک و قرار داشتن شاخص RSI در نزدیکی منطقه اشباع خرید نشان می‌توان گفت که کنترل اوضاع در دست خریداران است.

در مقابل نیز اگر قیمت اتر مجددا تا سطح ۲,۲۸۰ دلار سقوط کند، می‌توان نتیجه گرفت که خرس‌ها هنوز دست از تلاش برنداشته‌اند. با شکسته شدن سطح حمایت ۲۰۰۰ دلار شرایط به نفع خرس‌ها تغییر خواهد کرد و قیمت اتر تا سطح ۱,۷۲۸/۷۴ دلار می‌ریزد.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.