استخراج بیت کوین سبزتر شده است!

استخراج بیت کوین سبزتر شده است!
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۳۰ تیر ۱۴۰۰

اطلاعاتی که اخیرا توسط دانشگاه کمبریج منتشر شده نشان می‌دهد که وضعیت کلی استخراج بیت کوین در طول شش ماه گذشته در پی ممنوعیت‌های گسترده کشور چین به میزان چشم‌گیری تغییر کرده است.

شبکه خبری CNBC به منظور بررسی رویکرد کارشناسان این حوزه درباره مهاجرت ماینرها و اینکه این اتفاق چگونه تاثیرات زیست محیطی این صنعت را تغییر داده است، اقدام به جمع‌آوری نظرات آن‌ها کرد. آن‌ها این اتفاق نظر را داشتند که استخراج کریپتوکارنسی در حال حاضر نسبت به زمانی که چین بر قدرت هش جهانی تسلط داشت و قبل از مهاجرت ماینرها، با محیط زیست سازگارتر است.

در این گزارش همچنین اشاره شد که  نیمی از ماینرهای بیت کوین در جهان در چند روز کار خود را متوقف کردند. این اتفاق با کاهش ۶۵ درصدی هش‌ریت شبکه بیتکوین بین ۱۳ مه (۲۳ اردیبهشت) تا ۲۸ ژوئن (۷ تیر) تأیید شد.

گفتنی است که سرکوب ماینرها در پکن باعث نقل مکان آن‌ها شد و در نتیجه بسیاری از آنها به مناطقی مانند تگزاس رفتند که دارای منابع انرژی تجدیدپذیر و ارزان‌تر است. مدیر عامل شرکت ارز دیجیتال Foundry، مایک کولیر (Mike Colyer) در این باره اظهار داشت که این اتفاق یک مزیت بزرگ برای بیت کوین بوده است.

بر اساس اطلاعات دانشگاه کمبریج، در حال حاضر تقریباً ۱۷٪ از کل استخراج بیتکوین در جهان در آمریکای شمالی انجام می‌شود و حداقل ۵۰٪ آن با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر صورت می‌گیرد. سهم چین که پیش از این بیش از ۶۵٪ از کل هش پاور جهانی بود، اکنون به ۴۶٪ کاهش یافته است.

یکی دیگر از تاثیرات خروج ماینرها از چین این بود که استفاده از بسیاری از تجهیزات استخراج قدیمی‌تر و با مصرف انرژی زیاد برای همیشه متوقف شد و این دستگاه‌ها خاموش شدند.

در حال حاضر منابع انرژی جایگزین و تجدید پذیر مانند انرژی برق آبی، خورشیدی، باد، هسته‌ای، و حتی انرژی سوزاندن گاز، بیشتر محبوب شده‌اند و سوزاندن سوخت‌های فسیلی رفته رفته کمتر می‌شود.

نگاهی به قیمت بیت کوین

در زمان نوشتن این خبر بیت کوین مجددا به بالای منطقه حمایت روانی خود در سطح ۳۰ هزار رسیده و با قیمت حدود ۳۰,۷۰۰ دلار معامله می‌شود.

قیمت برترین رمزارز جهان در طول هفته گذشته حدود ۱۰ درصد کاهش یافت و در حال حاضر از رکورد قیمتی خود در اواسط ماه آوریل ۵۲٪ پایین‌تر است.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.