استخراج بیت کوین، روز یکشنبه سخت‌تر خواهد شد!

بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹

همان‌طور که می‌دانید سختی شبکه بیت کوین، تعیین کننده توان سخت‌افزاری مورد نیاز ماینرها برای استخراج این رمزارز است و هر چقدر سختی شبکه بالاتر باشد، استخراج بیت کوین نیز بیشتر طول خواهد کشید. به عبارتی سختی شبکه، نشان می‌دهد که چقدر اضافه کردن یک بلاک و دریافت پاداش ۶/۲۵ بیت کوین دشوار خواهد بود. این مقیاس تقریبا هر دوهفته یک بار و پس از اضافه شدن ۲۰۱۶ بلاک به شبکه، تنظیم می‌شود.

گزارش‌ها نشان می‌دهند که در روز یک‌شنبه ۱۹ سپتامبر (۲۹ شهریور)، سختی شبکه ۱۱ درصد افزایش خواهد یافت و به بیشترین میزان خود یعنی ۱۸,۲۸۵,۵۸۲,۸۹۱,۰۹۲ خواهد رسید.

 

تنظیم شدن این مقیاس،  به سرعتِ اضافه شدن بلاک‌ها نیز بستگی دارد و اگر این سرعت بالا باشد، شبکه به منظور جلوگیری از استخراج بی رویه بیت کوین توسط ماینرها، سختی خود را افزایش می‌دهد.

پس از پنج‌شنبه سیاه در اسفند ۱۳۹۸ و سقوط تاریخی ۱۲ تا ۱۳ درصدی بیت کوین، ماینرهای زیادی دستگاه‌های خود را خاموش کردند و باعث شدند که این شاخص  ۱۵/۹۵ درصد کاهش یابد.

بیت کوین

نکته‌ای که وجود دارد این است که تنظیم شدن مجدد این شاخص، در هر ۲۰۱۶ بلاک به دلیل جلوگیری از نوسانات مکرر هش‌ریت است، زیرا وقتی که سختی شبکه تغییر کند، ماینرها برای کسب سود بیشتر زنجیره را ترک می‌کنند و وارد زنجیره دیگری می‌شوند.

 

بیت کوین کش (BCH)، یکی از بزرگترین فورک‌های بیت کوین برای ایجاد انگیزه در ماینرها و جذب بیشتر آن‌ها، این سازوکار را تغییر داد. توسعه‌دهندگان BCH تغییراتی در الگوریتم تنظیم سختی شبکه ایجاد کردند که به جای هر ۲۰۱۶ بلاک، سختی استخراج پس از اضافه شدن هر بلاک تنظیم شود.

 

خرید بیتکوین

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.