استخراج بیت کوین چگونه به تولید انرژی در کشورها کمک خواهد کرد؟

استخراج بیت کوین و تولید انرژی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰

احتمالا شما نیز خبرهای زیادی مبنی بر اثرات زیست محیطی خطرناک استخراج رمزارزها به خصوص بیت کوین شنیده‌اید؟! بسیاری از افراد بر این باورند که تولید بیت کوین یا به اصطلاح ماین کردن آن می‌تواند موجب بروز مشکلاتی برای محیط زیست و افزایش آلودگی‌های زیست محیطی شود، اما به تازگی مواردی مطرح شده که نشان می‌دهد، نه تنها تولید بیت کوین برای محیط زیست مضر نیست، بلکه استخراج بیت کوین به تولید انرژی در کشورها کمک می‌کند! اما رابطه استخراج بیت کوین و تولید انرژی تا چه حد درست است؟ آیا می‌توان به این نوع اخبار اعتنا کرد؟ با بیتستان همراه باشید.

مطالب زیادی در مورد بیت کوین (BTC) و اشتهای زیاد آن برای مصرف انرژی نوشته شده است. با این حال، حتی اگر این ارز رمزنگاری شده سالانه تقریباً به اندازه هلند هم برق مصرف کند، افراد زیادی معتقدند استخراج بیت کوین می‌تواند موجب تولید انرژی شده و دسترسی بیشتر مردم به انرژی برق را راحت‌تر کند.

تور دمیستر (Tuur Demeester)، تحلیلگر و بنیانگذار Adamant Capital در حساب توئیتری خود ادعا کرده که استخراج بیت کوین می‌تواند ظرفیت تولید برق در همه کشورها را افزایش دهد. دمیستر معتقد است که میزان تولید برق به قدری افزایش پیدا خواهد کرد که علاوه بر تامین نیازهای مردم، می‌توان بخشی از آن را هم صادر کرد.

درست است که این ادعا بر اساس داده‌های آماری ثابت نشده، اما Demeester پیش بینی کرده که با همه گیر شدن بیت کوین به عنوان یک ارز رسمی و کارآمد، نیروگاه‌های بیشتری ساخته خواهد شد و این نیروگاه‌ها قادر خواهند بود برق بیشتری تولید کنند.

به گفته محققان و چهره‌های مشهور در زمینه تولید انرژی، چنین ادعاهایی تا حدی درست است، زیرا استخراج بیت کوین به طور کلی منجر به افزایش ظرفیت و تولید انرژی خواهد شد. اما با این حال نکته نظرات مخالف زیادی نیز در رابطه با این نوع ادعاها وجود دارد.

استخراج بیت کوین و افزایش میزان تولید انرژی:

به گفته افرادی که در صنعت استخراج ارزهای رمزنگاری شده فعالیت دارند، نیروگاه‌های تولید کننده انرژی زیادی در حال حاضر اعلام آمادگی کردند تا انرژی لازم برای تولید بیت کوین را تامین کنند.

همچنین برخی موافقان خبر استخراج بیت کوین و تولید انرژی اذعان دارند که با استخراج بیت کوین و فروش آن، می‌توان هزینه‌های لازم جهت ساخت نیروگاه‌های آبی و خورشیدی را تامین کرد.

در مقابل برخی از مخالفان نیز معتقدند که سود حاصل شده از استخراج رمزارزها، به جای این که در ساخت مراکز تولید انرژی و … صرف شود، دوباره به چرخه سرمایه گذاری باز خواهد گشت تا سرمایه فعالان رمزارز بیت کوین افزایش پیدا کند.

استفاده از معادن زغال سنگ برای استخراج بیت کوین:

با فرض این که اکثر نیروگاه‌های جدید، فقط برای تولید بیت کوین به کار گرفته خواهند شد، این سناریو کماکان وجود دارد که نیروگاه‌ها از سوخت‌هایی مثل زغال سنگ برای تامین انرژی اولیه خود استفاده کنند.

با روی کار آمدن چنین سناریوهایی می‌توان نتیجه گرفت که تولید بیت کوین می‌تواند باعث افزایش تولید انرژی شود، اما در مقابل برای محیط زیست نیز آسیب‌هایی به همراه خواهد داشت.

یکی از مخالفان سر سخت رمزارز بیت کوین به نام الکس دی وریس (Alex de Vries) بیان می‌کند که:

ماینرهای بیت کوین فقط می‌توانند انرژی مصرف کنند و قابلیت ذخیره انرژی را ندارند. آن‌ها انرژی که مردم نیاز دارند را خیلی سریع مصرف می‌کنند.

با وجود این انتقادات، صنعت استخراج بیت کوین خوش بین است که تولید بیت کوین در آینده‌ای نه چندان دور برای صنعت تولید انرژی برق به یک مزیت تبدیل خواهد شد و آن را به عنوان یک نقطه عطف بسیار بزرگ هم برای تولید کنندگان و هم مصرف کنندگان نیروی برق محسوب می‌کنند.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا فکر می‌کنید که رابطه گفته شده بین استخراج بیت کوین و تولید انرژی برق صحت دارد و منطقی است؟

منبع: cryptonews

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.