آینده ارزهای دیجیتال در هند چگونه پیش خواهد رفت؟

آینده ارزهای دیجیتال در هند چگونه پیش خواهد رفت؟
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

هند یکی از کشورهای پرجمعیت در دنیاست و به دلیل همین جمعیت زیادی که دارد، تاثیرات قابل توجهی نیز می‌تواند بر حوزه رمزارزها داشته باشد. در پی اخباری که در رابطه با بازار کریپتوکارنسی در هند منتشر شده، پیش بینی‌ها و نکته نظرهای بسیار متفاوتی در رابطه با آینده ارزهای دیجیتال در هند به گوش می‌رسد که در ادامه قصد داریم به آن‌ها بپردازیم.

در حال حاضر، بیت کوین و سایر ارزهای رمزنگاری شده، خارج از محدوده و چارچوب قانونی در هند فعالیت دارند و افراد نمی‌توانند به صورت قانونی در این زمینه‌ها سرمایه گذاری و خرید و فروشی داشته باشند.

سرمایه گذاران هندی منتظر حکم رسمی مبادلات ارزهای رمزنگاری شده در این کشور هستند. با وجود اینکه السالوادور انقلاب دیجیتالی را در حوزه رمزارزها پذیرفته، اما هند در حال بررسی این موضوع است.

هفته گذشته جیانت سینگ، رئیس کمیته امور مالی مجلس هند، در یک رویداد آنلاین گفت که دولت هند “رویکرد متمایزی” برای تنظیم ارزهای رمزنگاری شده در این کشور اتخاذ خواهد کرد.

این بیانیه در حالی منتشر شد که ارزهای رمزنگاری شده هنوز در این کشور غیر قانونی محسوب می‌شوند. هند دارای پایگاهی قوی از سرمایه گذاران و معامله گران ارزهای رمزنگاری شده است. اما سرمایه گذاران هنوز درباره آینده ارزهای دیجیتال در تاریکی به سر می‌برند و اطلاعات دقیقی در اختیار ندارند.

آیا ارز رمزنگاری شده در هند غیرقانونی است؟

در حال حاضر، بیت کوین و سایر ارزهای رمزنگاری شده خارج از محدوده مقررات قانونی در هند هستند. دقیقا هم نمی‌توان استفاده از ارزهای دیجیتالی را غیرقانونی نامید، زیرا هنوز قوانین خاصی در این زمینه اتخاذ نشده است.

مالیات بر ارزهای رمزنگاری شده در هند:

اگرچه هند هنوز مقرراتی را برای معاملات ارزهای رمزنگاری شده وضع نکرده است، اما خواهان شفافیت در بازار رمزارزهاست. در ماه آوریل اصلاحاتی در رابطه با فعالیت شرکت‌ها و سرمایه گذاران برای این منظور ارائه شد. با توجه به این قوانین و اصلاحات، دارایی دیجیتالی و سود آن به عنوان دارایی سرمایه‌ای محاسبه می‌شود که با مشمول مالیات نیز خواهد شد.

اگر هند ارز دیجیتال را ممنوع کند، چه؟

ممنوعیت ارزهای رمزنگاری شده در هند به این معنی است که شما نمی‌توانید ارز رایج و کاغذی را برای خرید ارز دیجیتال تبدیل کرده یا ارزهای رمزنگاری شده را به پول نقد مبدل سازی کنید.

اما آیا تصویب چنین قانونی موجب تغییر در بازار رمزارزها به ویژه بیت کوین خواهد شد؟

منبع: ndtv

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.