جک ما: ارزهای دیجیتال آینده هستند

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۶ آبان ۱۳۹۹

جک ما، روز یکشنبه 25 اکتبر (۴ آبان)، در کنفرانس Bund Summit، درباره ارزهای دیجیتال صحبت کرد و آن را برای سیستم مالی جدید مفید دانست. Bund Summit، کنفرانسی چند روزه است که از ۲۳ اکتبر تا ۲۵ اکتبر در شانگهای برگزار می‌شود. تمرکز این کنفرانس بر فین‌تک، مدیریت دارایی‌ و آزادسازی مالی است. جک ما همچنین در این کنفرانس خاطر نشان کرد:‌ « ارزهای دیجیتال آینده هستند».

بنیان‌گذار علی‌بابا در این کنفرانس ضمن انتقاد به سیستم قانون‌گذاری در سراسر دنیا گفت: «ارزهای دیجیتال می‌توانند ارزش‌آفرینی کنند و ما باید به ایجاد نوع جدیدی از سیستم‌های مالی مبتنی بر رمزارز فکر کنیم».

همان‌طور که انتظار می‌رفت، پس از سخنرانی جک ما، جامعه کریپتوکارنسی در این خصوص واکنش نشان داد. بنیان‌‌گذاران رمزارزهای معروفی چون بایننس‌کوین و اتریوم، برداشت‌های متفاوتی از سخنرانی «جک ما» داشتند.

ارز دیجیتال ملی یا کریپتوکارنسی؟ تفاسیر متفاوت از یک سخنرانی

ژانگ‌پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس در توییتی نسبت به سخنرانی موسس علی‌‌بابا واکنش نشان داد. به گفته ژائو، سخنرانی «جک ما» فوق‌العاده بود چون او درباره کریپتوکارنسی و آینده حرف زده است.

با اینکه مدیرعامل بایننس از سخنرانی موسس علی بابا حمایت کرده، دیگر بنیان‌گذاران ارزهای دیجیتال نگاه‌های متفاوتی نسبت به آن داشتند.

ویتالیک بوترین، هم‌بنیان‌گذار اتریوم، چند دقیقه پس از توییت ژانگ‌پنگ ژائو، از او پرسید که آیا منظور جک ما، ارزهای دیجیتال ملی بوده یا کریپتوکارنسی؟

ژائو در پاسخ به ویتالیک بوترین اظهار داشت که واژه‌ای که جک ما در کنفرانس از آن استفاده کرده، ارز دیجیتال است. در فرهنگ چینی، معنای آن به تفسیری که از آن می‌شود ربط دارد.

رمزارزها در چین ممنوع هستند ولی بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال در این منطقه معامله می شوند. همچنین، ماینرهای بیت‌کوین بخش عمده‌ای از ماینرهای سراسر دنیا را تشکیل می‌دهند.

ممکن است جک ما ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC)، مانند یوآن دیجیتال چین باشد. دلیل اینکه صحبت‌های بنیان‌گذار علی‌بابا به گونه‌ای تعبیر می‌شود که او درباره ارزهای دیجیتال سخنرانی کرده و نه کریپتوکارنسی، تاکید او بر رقابت کشورها در این زمینه است.

کشورهای مختلف برای توسعه ارزهای دیجیتال ملی‌شان رقابتی تنگاتنگ دارند. با این همه، چین با یوآن دیجیتال، برنده این رقابت است.

جک ما در سخنرانی خود، به دستگاه‌های قانون‌گذار مانند بانک‌های بین‌المللی نیز انتقاد کرد. او گفت: « قانون‌گذاران در سراسر جهان، توسعه چین را خفه کرده‌اند و به جوانان یا فرصت‌های توسعه کشور فکر نمی‌کنند».

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.