بهره‌گیری از انرژی خورشیدی در مزارع استخراج رمزارز مونتانا

استخراج رمزارز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۸ خرداد ۱۴۰۰

نیاز به برق قدرتمند در مزارع استخراج رمزارز و آلودگی‌های زیست‌محیطی ناشی از ماینینگ، موجب نگرانی‌های بسیاری شده است. در حالی که ترس از نابودی سوخت‌های فسیلی و انرژی‌های طبیعی به موضوع ارزهای دیجیتال آسیب‌زده، برخی از فعالان حوزه رمزارزها به دنبال راه‌حل‌های جایگزین هستند.

 

انرژی خورشیدی، یکی از منابعی است که می‌توان برای استخراج رمزارزها از آن‌ها بهره گرفت. 

 

مزارع استخراج رمزارز آمریکا، در جستجوی انرژی‌های پاک

 

به گزارش خبرگزاری مونتانا استاندارد (Montana Standard) که یکی از خبرگزاری‌های محلی شهر مونتانا در آمریکاست، ماینرهای این شهر پروژه‌هایی را برای استفاده از انرژی خورشیدی راه‌اندازی کرده‌اند.

ماینرهای رمزارز در مونتانا از پروژه‌ای به نام Basin Creek Solar Project، حمایت می‌کنند، این پروژه یک مزرعه خورشیدی ۳۰۰ مگاواتی است. 

براساس گزارش خبرگزاری مونتانا استاندارد، شرکت مدیسون ریور (Madison River Equity LLC)، ماه آینده بزرگترین مزرعه خصوصی تولید انرژی خورشیدی را در منطقه Butte شهر مونتانا راه‌اندازی می‌کند. این شرکت، برای ایجاد مزارع خورشیدی از مراجع قانونی درخواست مجوز کرده است.

 

 

افزایش ظرفیت‌ها همزمان با کاهش هزینه‌ها

 

شرکت مدیسون ریور از زیرمجموعه‌های شرکت اف‌ایکس سولوشنز (FX Solutions) است که مدیریت مرکز داده اطلس پاور (Atlas Power) را برعهده دارد. گفتنی است اطلس پاور در زمینه استخراج رمزارزها فعالیت می‌کند و قصد دارد واحدهای پردازش گرافیک خود یا همان GPU‌ ها را گسترش دهد.

اگر مدیسون‌ریور بتواند تمامی مجوزهای مربوط به پروژه‌های بهره‌مندی از انرژی‌های خورشیدی را دریافت کند، اطلس پاور پروژه Basin Creek Solar Project را خریداری خواهد کرد. استفاده از مزارع تولید انرژی خورشیدی، امکان استخراج رمزارزها با بهره‌مندی از انرژی‌های تجدیدپذیر را برای اطلس پاور  آسان خواهد کرد.

گزارش سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ که توسط انجمن صنایع انرژی خورشیدی منتشر شده، حاکی از آن است که مونتانا تنها ۱۱۶ مگاوات از ظرفیت انرژی خورشیدی خود بهره‌برداری کرده است. همچنین این شهر رتبه چهل و سوم را در لیست شهرهای بهره‌مند از انرژی‌های خورشیدی  آمریکا دارد.

مدیران شرکت آرتیسان الکترونیک (Artisan Electric Inc) که از شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات تولید برق با انرژی‌های خورشیدی است نیز درباره ماینینگ با بهره‌گیری از انرژی‌های پاک می‌گویند: «استخراج رمزارزها نیازمند مصرف زیاد انرژی است و بسیاری از شرکت‌ها  به دنبال روشی برای کاهش معضلات زیست‌محیطی این فرایند هستند. ماینرهای مونتانا نیز با استفاده از دستگاه‌های ۳۰۰ میلیون دلاری تولید برق با انرژی خورشیدی، ظرفیت انرژی‌های خورشیدی را در آمریکا دو برابر کرده‌اند.»

 

 

با توجه به داده‌های منتشر شده، ظرفیت‌های بهره‌مندی از انرژی خورشیدی در حال افزایش است. همچنین طبق سخنان مت وینسنت (Matt Vincent)، سخنگوی پروژه انرژی خورشیدی در مونتانا: «عملیات اطلس پاور هزینه‌ها را با ایجاد تحولاتی در بهره‌وری کاهش داده است. این هزینه‌ها از ۶۵ مگاوات به ۲۵ مگاوات کاهش یافته است.»

اطلس پاور قصد دارد در مدت کوتاهی ۸ واحد پردازش گرافیکی جدید را به سیستم‌های خود اضافه و استخراج رمزارزها را با تکنولوژی‌های پیشرفته آسان‌تر کند. 

با وجود تلاش‌های ماینرهای شهر مونتانا برای استخراج رمزارز با انرژی‌های پاک یا تجدیدپذیر، همچنان منتقدان ارزهای دیجیتال نسبت به اثرات مخرب زیست‌محیطی استخراج معترض هستند. 

 

 

در باکس زیر کامنت بگذارید و بگویید به نظر شما استفاده از انرژی‌های پاک چه تاثیری در میزان علاقه‌مندی به استخراج رمزارزها خواهد داشت؟ 

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.