استخراج رمزارز در اداره پلیس لهستان

استخراج رمزارز در اداره پلیس لهستان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰

براساس گزارشی که یکی از خبرگزاری‌های محلی لهستان منتشر کرده، پلیس این کشور تجهیزات استخراج رمزارز را در یکی از ساختمان‌های اصلی خود پیدا کرده است. پلیس ورشو تجهیزات استخراج را در داخل یکی از ادارات خود کشف کرده و کارمندی که این تجهیزات را برای استخراج رمزارز به داخل اداره آورده را اخراج کرده است. 

گزارشگران محلی معتقدند پلیس ورشو درخصوص کشف سریع دستگاه استخراج رمزارز اغراق کرده است. این گزارش در روزنامه Gazeta Wyborcza منتشر شده که اولین روزنامه مستقل لهستان پس از استقلال و رهایی از سوسیالیسم است. براساس گزارش‌های این روزنامه، فردی که در مرکز پلیس رسوایی به بار آورده و عملیات استخراج رمزارز را پایه‌ریزی می‌کرده،‌ یک غیرنظامی است. 

تحقیقات نشان داده که دستگاه ماینینگ در این اداره نه توسط یک پلیس، بلکه توسط یکی از کارکنان بخش فناوری اطلاعات پلیس ورشو وارد این اداره شده است. گزارش‌های متنوعی درباره این حادثه در لهستان تهیه شده که یکی از شناخته شده‌ترین آن‌ها گزارش شبکه تلویزیونی TVN24 است. طبق گزارش این شبکه تلویزیونی،‌ کارمندی که در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات (IT) پلیس ورشو مشغول به کار بوده از برق این اداره برای استخراج رمزارز استفاده می‌کرده ولی از شبکه‌ی داخلی این اداره بهره نبرده است. به عبارت بهتر،‌ طبق تحقیقات انجام شده، کارمند اداره پلیس ورشو به شبکه اصلی این اداره ارتباط برقرار نکرده است.

سخنگوی پلیس مرکزی لهستان در گفتگو با رسانه‌ها تاکید کرد که کارمند خطاکار از کار تعلیق شده و این فرد به هیچکدام از پایگاه‌های داده پلیس ورشو متصل نشده است. سخنگوی پلیس لهستان در ادامه سخنان خود اعلام کرد کارمندی که دستگاه استخراج رمزارز را به داخل اداره برده، تنها از برق آن‌جا برای ماینینگ استفاده کرده است.

استخراج غیرقانونی رمزارز، تهدیدی برای فرصت‌ها

استخراج رمزارزها به خودی خود بحث چالش برانگیزی برای دولت‌هاست. بسیاری از کشورها با استخراج رمزارزها مشکل دارند و آن را تهدیدی علیه محیط‌زیست خود می‌دانند. با این حال، هنوز هم برخی کشورها با استخراج رمزارزها به صورت قانونی و حساب شده موافق هستند. 

اگرچه استخراج رمزارزها در برخی کشورها تحت نظر قانون‌گذاران انجام می‌شود، اما افراد زیادی برای افزایش سود خود از ارزهای دیجیتال به استخراج غیرقانونی رو می‌آورند.

هفته گذشته دولت مالزی تعداد زیادی دستگاه استخراج رمزارز را کشف و ضبط کرده است. طبق گزارش دولت مالزی عملیات کشف مزارع غیرقانونی استخراج رمزارز به کشف بیش از ۱۰۰۰ دستگاه ماینینگ منجر شده است. در ماه جولای (تیر ماه) نیز دولت اوکراین از کشف بیش از ۵۰۰۰ دستگاه غیرقانونی استخراج رمزارز در این کشور خبر داده است. به گفته دولت اوکراین برخی از ماینرهای غیرقانونی در این کشور دستگاه‌های استخراج رمزارز خود را به کنسول‌های بازی PS4 وصل کرده بودند تا قدرت کافی برای انجام عملیات استخراج ارزهای دیجیتال را به دست آورند.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.