مهاجرت استخراج‌کنندگان رمزارز چینی به تگزاس

ماینرهای چینی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

 

دولت چین،‌ مدتی قبل از تعطیلی مزارع استخراج رمزارز و ممنوعیت ماینینگ در این کشور خبر داد. با ادامه روند ممنوعیت استخراج بیت‌کوین و دیگر رمزارزها در چین،‌ ماینرهای چینی به دنبال راه‌حلی برای از سرگیری فعالیت خود هستند.

پیش از ممنوعیت‌ها، چین یکی از بزرگترین مراکز استخراج رمزارز در دنیا بود. هر چند چین یکی از بزرگترین مراکز استخراج رمزارز در جهان بود، نیمی از ماینرهای چینی پیش از اعلام ممنوعیت استخراج رمزارز به کشورهای دیگری مهاجرت کرده بودند. یکی از جنجالی‌ترین اخبار در زمینه مهاجرت چینی‌های فعال در زمینه استخراج‌ رمزارز،‌ احداث مزارع ماینینگ در شهرهای ایران بود. 

گفته می‌شود یکی از بهترین گزینه‌های مهاجرت برای فعالان رمزارزی به‌ویژه ماینرها،‌ تگزاس است. کشور تگزاس که در منطقه آمریکای مرکزی قرار دارد، برای ماینرها از اهمیت به‌خصوصی برخوردار است. دلیل اهمیت تگزاس برای ماینرها، هزینه‌های پایین و مسئولین علاقه‌مند به رمزارزهاست.

آغوش باز آمریکای مرکزی و جنوبی برای بیت‌کوین

در هفته‌های گذشته،‌ اخبار بسیاری از پذیرش بیت‌کوین و تحولات قانون‌گذاری رمزارزی در کشورهای  منطقه آمریکای مرکزی و جنوبی منتشر شده است. السالوادور، بیت‌کوین را به عنوان پول رسمی کشورش پذیرفت و تگزاس با آغوش باز به استقبال ماینرهای چینی رفته است.

ادامه سخت‌گیری‌های چین در زمینه استخراج رمزارزها، فعالان این حوزه را مجبور به مهاجرت کرده است. به گفته مقامات چینی دلیل ممنوعیت استخراج بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال در این کشور تاثیرات مخرب محیط‌زیستی است.

فعالان حوزه رمزارزی معتقدند اثرات منفی زیست‌محیطی، بهانه‌ای برای دولت چین است و علت اصلی ممنوعیت استخراج،‌ راه‌اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی توسط این کشور است.

ممنوعیت ملی استخراج در چین

براساس گزارش شبکه خبری CNBC، با وجود آن‌که توزیع جهانی قدرت استخراج در سال ۲۰۲۱ انجام نگرفته است، آمارها نشان می‌دهد که ۷۵٪ بیت‌کوین‌های جهان در چین استخراج شده است. بزرگترین

استخرهای استخراج، همچنین مزارع استخراج در ۴ استان چین واقع شده‌اند: مغولستان داخلی،‌ سی‌چوان،‌ یونان و شین‌جیانگ. بزرگترین مراکز استخراج رمزارز را به خود اختصاص داده بودند.

با این حال،‌ ممنوعیت استخراج رمزارز به تعطیلی این مراکز انجامید. در نتیجه، ماینرهای چینی تصمیم گرفتند خانه جدیدی برای خود بسازند. 

برق ارزان و دولتمردان طرفدار ارزهای رمزنگاری شده،‌ مهم‌ترین دلایل مهاجرت ماینرهای چینی به تگزاس عنوان شده است.

 

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.