توقیف ۸/۴ میلیون دلار رمزارز توسط پلیس استرالیا

استرالیا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰

روز جمعه ۲۹ مرداد (۲۰ آگوست) سیمون فاکس کوب (Simone Fox Koob)، مقاله‌ای را در نشریه the Age منتشر کرد و در آن توضیح داد که پلیس استرالیا مقدار زیادی رمزارز را توقیف کرده‌اند. براساس گزارش‌های پلیس ایالت ویکتوریا در استرالیا، آن‌ها ۸/۴۹ میلیون دلار رمزارز را ضبط کرده‌اند. پس از ثبت و ضبط این دارایی‌های دیجیتال، گمانه‌زنی‌هایی درباره ارتباط این رمزارزها با سیلک رود مطرح شد.

خبرنگار نشریه the Age در مقاله خود این موضوع را به طور کامل شرح داده است. پلیس استرالیا حدود ۸/۵ میلیون بیت‌ کوین را به همراه مقدار زیادی پول نقد و مواد مخدر کشف کرده است. در جریان این ماموریت، یک زن ۳۱ ساله از اهالی ملبورن و یک مرد ۳۰ ساله دستگیر شده‌اند. پلیس همچنین انواع مختلفی از مواد مخدر مانند ماری‌جوانا و داروهای روان‌گردان را در این ماموریت کشف کرده است. 

براساس داده‌های موجود، پلیس استرالیا بر این باور است که دو فرد دستگیر شده از دلالان سیلک رود هستند. پلیس همچنین معتقد است که دو شخص دستگیر شده همدست یکدیگرند. پلیس مقدار زیادی پول نقد در اتومبیل آن‌ها کشف کرده و مبلغ ۲/۶ میلیون دلار نیز در حساب بانکی آن‌ها بوده است. 

اگرچه پلیس استرالیا به دنبال ارتباط دو فرد دستگیر شده با شبکه‌های غیرقانونی موجود در دارک وب است، اما هنوز نتوانسته این موضوع را ثابت کند. از طرفی، قاضی این پرونده معتقد است نمی‌توان دو فرد دستگیر شده را به سازمان‌های غیرقانونی یا شبکه‌های بزرگ مواد مخدر ربط داد. 

در چند سال گذشته مقامات اجرای قانون در استرالیا، بارها تجربه توقیف رمزارز را داشته‌اند. چهار سال قبل نیز حدود ۸ میلیون یورو توسط پلیس استرالیا توقیف شد. در آن زمان پلیس استرالیا ۲۴۵۰۰ بیت‌کوین را ضبط کرد؛ این بیتکوین‌ها متعلق به یک دلال غیرقانونی دارو بودند.

دکتر گریک هیلمن (Dr Garrick Hileman)، پژوهشگر حوزه ارزهای دیجیتال و بلاک‌چین در مدرسه اقتصاد لندن (London School of Economics) چهار سال قبل در گفتگو با شبکه بی‌بی‌سی اظهار داشت که بیت‌کوین در استرالیا مراحل نظارتی‌اش را طی کرده و قانونی است. برخی از فروشندگان مواد مخدر در استرالیا از بیت‌ کوین برای معاملات خود استفاده می‌کنند و برای انجام فعالیت‌های خود از پلتفرم سیلک رود (Silk Road) کمک می‌گیرند.

پلتفرم سیلک رود یا جاده ابریشم، بازار سیاه آنلاین در فضای دارک وب است که بیش از هر چیزی به معاملات غیرقانونی مواد مخدر شهرت دارد.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.