کامپاند و اَوِ پیشتازان پروتکل دیفای

کامپاند و اَوِ پیشتازان پروتکل دیفای
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰

بازار دیفای از تابستان سال ۲۰۲۰ (تابستان ۹۹) رشد چشمگیری را تجربه کرد و بیش از ۴۰ بار رشد داشت. ارزش کل بازار دیفای در حال حاضر بیش از ۷۳/۳۹ میلیارد دلار است. بیشتر سرمایه‌های مربوط به پروتکل دیفای در زمینه‌های مربوط به وام‌دهی استفاده می‌شوند. کاربران دیفای می‌توانند سرمایه‌های خود را قرض بدهند یا پرداخت‌هایشان را به صورت قسطی انجام بدهند. در واقع دیفای یک سیستم‌ غیرمتمرکز مالی است که در بخش وام‌دهی بیش از هر بخش دیگری خودنمایی می‌کند.

تعدادی رمزارز زیرمجموعه سیستم مالی غیرمتمرکز یا همان دیفای (DeFi) هستند که برخی از آن‌ها در مسیر صعود قرار دارند. توکن‌های اَوِ (AAVE) و کامپاند (Compound)، در پروتکل دیفای نقش تاثیرگذاری دارند و پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک رشد چشمگیری را تجربه کنند.

کامپاند و اَوِ در مسیر رشد

رمزارز کامپاند که با نام اختصاری COMP شناخته می‌شود در ۲۴ ساعت اخیر ۴/۷٪ رشد داشته است. کامپاند در زمان نوشتن این متن قیمتی معادل ۴۸۸/۳۷ دلار دارد. اَوِ (AAVE) نیز در ۲۴ ساعت گذشته ۵/۶۵٪ افزایش قیمت داشته و در حال حاضر با قیمت ۳۸۹/۱۲ دلار معامله می‌شود.

بسیاری از آلت‌کوین‌ها همزمان با افزایش قیمت اتر در حال رشد هستند، رمزارزهای مبتنی بر دیفای نیز در حال صعودند. برخی از تحلیل‌گران بازار رمزارزها پیش‌بینی کرده‌اند آلت‌کوین‌سیزن (فصل آلت‌کوین‌ها)‌ فرا رسیده است. اتر، دومین رمزارز بازار در یک ماه اخیر نوسانات زیادی داشته و این تغییرات قیمتی بر روی دیگر رمزارزهای مرتبط با آن نیز تاثیر گذاشته‌ است. 

در رمزارزهای مبتنی بر دیفای، اَوِ در یک ماه گذشته دو بار رشد شدید را تجربه کرده است. کامپاند نیز مانند اَوِ یک رالی را آغاز و در مسیر رسیدن به بالاترین قیمت خود است.

این دو آلت‌کوین در یک ماه گذشته رالی قدرتمندی را شروع کرده‌اند و به نظر می‌رسد آینده روشنی در انتظار آن‌هاست. هر دو این رمزارزها توکن‌های بخش وام‌دهی هستند که دامنه آن‌ها در حال افزایش است.

رمزارزهای دیفای

نوسان کم و معامله زیاد

رمزارزهای AAVE وCOMP در ۳۰ روز گذشته رکورد نوسان کم را شکسته‌اند. میانگین متحرک ساده (SMA) سی روزه آن‌ها در کمترین سطح قرار گرفته است. عدم نوسان در بازار، سرعت رشد این رمزارز را کاهش داده است. با این حال افزایش معامله و ترید نشان‌دهنده رشد این رمزارزهاست.

نوسان اَوِ

نوسان کم و بالا بودن حجم تراکنش‌های روزانه AAVE باعث شده تا قیمت این رمزارز در مسیر صعودی قرار بگیرد. همچنین تعداد آدرس‌های فعال این رمزارز به صورت روزانه در حال افزایش است و سرمایه‌گذاران این توکن‌های مبتنی بر دیفای به دنبال دریافت سود خود از این بازارها هستند.

نمودار اَوِ

کامپاند نیز در روزهای گذشته بیشترین حجم تراکنش را به خود اختصاص داده که منجر به یک رالی افزایشی شده است.

نمودار کامپاند

به گفته گری گنسلر(Gary Gensler)، رییس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، افزایش معامله در فضای رمزارزها به خصوص پروتکل دیفای یک هشدار است. گنسلر ضمن نارضایتی از افزایش معاملات رمزارزهای پروتکل دیفای،‌ خواستار قانون‌گذاری در این زمینه شده است.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.