کاهش فروش به نفع دیفای تمام شد

دیفای
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۲ تیر ۱۴۰۰

ارزش دارایی‌های قفل شده پروژه‌های دیفای (TVL)، با روند نزولی بازار در ماه گذشته کاهش یافته بود. افزایش فشار فروش رمزارزهای مبتنی بر دیفای نیز سبب کاهش ارزش دارایی‌های قفل شده بودند.

در دو هفته اخیر، با کاهش فشار فروش، میزان وثیقه‌هایی که در پروتکل‌های مختلف شبکه مالی غیرمتمرکز (DeFi) قفل شده‌اند در حال افزایش است.

با کاهش فشار نزولی و افزایش خرید ارزهای رمزنگاری شده بر پایه دیفای، وثیقه‌های بیشتری به DeFi منتقل می‌شود. همین مسئله به افزایش دارایی‌های قفل شده در پروژه‌های دیفای می‌انجامد.

پلتفرم‌های مختلف تجزیه و تحلیل دی فای با بررسی وضعیت پروتکل‌های این شبکه به این نتیجه رسیده‌اند که ارزش کل دارایی‌های قفل شده دی‌ فای در حال افزایش است. طی چند هفته گذشته به طور پیوسته ارزش کل دارایی‌های قفل شده دیفای رو به افزایش بوده و توجه سرمایه‌گذاران رمزارزی به ارزهای مبتنی بر این شبکه جلب شده است.

طبق بررسی‌های انجام شده توسط پلتفرم‌های تحلیلی، بیت کوین و آلت کوین ها به موازات هم معامله می‌شوند. سرمایه‌گذاران رمزارزی با افزایش تعداد رمزارزهای موجود در بازار، تنها به خرید بیت کوین محدود نیستند. از طرفی، در حال حاضر پروژه‌های دیفای از محبوبیتی نسبی برخوردارند و سرمایه‌گذاران رمزارزی دوست دارند در رمزارزهای مبتنی براین شبکه سرمایه‌گذاری کنند.

 

براساس گزارش دیفای‌لیاما (DeFiLlama)، ارزش دارایی‌های قفل شده دیفای ۲۰٪ افزایش یافته است.

 

ارزش دارایی‌های قفل شده دیفای در خرداد ماه (ژوئن) کاهش یافته بود و در ابتدای تیر ماه به کمتر از ۹۲ میلیارد دلار رسیده بود. نوسانات و اصلاح قیمت دلایل کاهش گسترده ارزش دارایی‌های دیفای بودند. ارزش کل دارایی‌های قفل شده در شبکه دی فای در حال حاضر ۱۱۰/۲میلیارد دلار است.

 

دیفای در حال بازیابی است

 

ارزش دارایی‌های قفل شده پروتکل‌هایی که بر پایه اسمارت چین بایننس هستند از ۱۷/۱ میلیارد دلار در روز ۲۸ ژوئن (۷ تیر) به ۱۹/۵ میلیارد دلار رسیده است. طبق یافته‌های پلتفرم تحلیلی BSCproject، سرعت رشد این پروتکل‌ها پایین‌تر از دیگر پروژه‌های دیفای است.

سرمایه‌گذاران دی فای نیز با خرید رمزارزهای بر پایه این پروژه‌ها به رشد آن کمک زیادی می‌کنند. بازار ارزهای دیجیتال در ماه‌های گذشته تحولات زیادی داشته و بازار دی‌فای نیز از قاعده مستثنی نبوده است.

بسیاری از سرمایه‌گذاران رمزارزی در یک ماه گذشته و با تغییر روند بازار به جمع‌آوری (هولد) رمزارزها مشغول هستند. گفتنی است ارزش کل بازار رمزارزها در دو ماه اخیر بین ۱/۵ تریلیون دلار و ۱/۷ تریلیون دلار بوده است.

 

پروتکل‌های دی فای براساس نتایج سه پلتفرم دیفای‌لاما (DeFiLlama)، دپرادار(DappRadar) و دیفای‌پلاس (DeFiPulse) در هفته‌های اخیر رشد داشته‌اند.

در حال حاضر یونی‌سواپ (Uniswap) و اَوِ (Aave) از رمزارزهای محبوب پروتکل‌های دی فای به حساب می‌آیند که به ترتیب ارزش بازار آن‌ها ۸/۳ میلیارد دلار و ۱۰/۵ میلیارد دلار است.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.