۸ برابر شدن فروش NFT در مقایسه با سه ماهه قبل: افزایش فروش تا ۱۰/۷ میلیارد دلار

افزایش فروش NFT 
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۳ مهر ۱۴۰۰

بر اساس گزارش رویترز، فروش NFT به بالاترین حد خود رسیده. این میزان فروش NFT به دلیل افزایش محبوبیت و علاقه کاربران به آن است. فروش NFTها یا توکن‌های غیر قابل معاوضه تا ۱۰/۷ میلیارد دلار در فصل اخیر افزایش یافته. آمار نشان دهنده افزایش فروش NFTها تا ۸ برابر بیشتر از سه ماهه قبل است. همراه بیتستان باشید تا خبر افزایش فروش NFTها را بیشتر بررسی کنیم.

NFTها از بلاک‌چین برای ثبت مالکیت آیتم‌های دیجیتالی مثل فیلم‌ها، تصاویر، کلکسیون‌ها و یا حتی زمین‌هایی در دنیای مجازی که قابل خریداری هستند، استفاده می‌کنند.

رشد روزافزون محبوبیت NFTها عده بسیاری را سردرگم کرده است. با این حال هیچ نشانه‌ای از کند شدن رشد و افزایش فروش NFTها دیده نمی‌شود. بزرگترین بازار NFTها، OpenSea، حجم فروش خود در ماه آگوست را به ۳/۴ میلیارد دلار رسانده است. ادامه این افزایش‌ها در میزان فروش، با وجود سقوط بازارهای جهانی، باز هم ادامه داشت و در ماه سپتامبر نیز به قوه خود باقی ماند.

دلیل ادامه افزایش فروش NFTها چیست؟

کارشناسان معتقدند که دستاوردهای ارزهای دیجیتال در طول همه‌گیری Covid-19 اصلی‌ترین نیروی محرک رشد بازار NFTها است. NFTها با استفاده ارزهای دیجیتالی خریداری می‌شوند، با این حال، علاقه‌مندان به NFTها ادعا می‌کنند که دارایی‌های رمزنگاری شده مستقل از شرایط بازار، ارزش خود را به دست می‌آورند.

برآورد حجم بازار NFTها بسته به محتوای داخل داده‌های آن‌ها، متفاوت است. معاملاتی که در مزایده‌های خارج از چین یا زنجیره صورت می‌گیرند، توسط داده‌ها ثبت نمی‌شوند.

ردیاب Dapp Radar شامل داده‌های معاملات خارج از زنجیره است و حجم کل فروش خارج از زنجیره را چیزی نزدیک به ۱۳/۲ میلیارد دلار اعلام کرده.

CryptoSlam یک ردیاب یا رادار دیگر بازار است، که شامل معاملات خارج از زنجیره نمی‌شود. آمار ارائه شده توسط CryptoSlam، رقمی نزدیک به ۹/۶ میلیارد دلار را نشان می‌دهد. از سویی دیگر NonFungible.com که فقط معاملات NFTها در اتریوم را دنبال می‌کند، حجم این معاملات را ۷ میلیارد دلار اعلام کرده.

افزایش فروش NFTها با خریداران محدود و خرد:

علی رغم علاقه فزاینده افراد مشهور و سرمایه‌گذاران برجسته که از NFTها استفاده می‌کنند، تعداد خریداران NFTها بسیار اندک هستند. در سه ماهه سوم سال، تنها ۲۶۵,۹۲۷ کیف پول فعال NFT در بلاک چین اتریوم معامله می‌کردند.

بیش از نیمی از NFTهای فروخته شده در سه ماهه سوم سال، چیزی بین ۱۰۱ تا ۱۰۰۰ دلار قیمت داشتند. NFTهای قیمت گذاری شده در محدوده ۱۰۰۱ تا ۱۰۰۰۰ دلار ۲۰ درصد از حجم معاملات را شامل می‌شدند و ۱۷ درصد حجم فروش نیز متعلق به NFTهایی با قیمت کمتر از ۱۰۰ دلار بود.

محبوب‌ترین NFTها:

گران‌ترین فروش NFT مربوط به یک کلاژ دیجیتالی بود که در Christie با قیمت ۶۹٫۳ میلیون دلار به فروش رفته است. مزایده‌ها و حراجی‌ها هنوز هم میزبان فروش‌های میلیون دلاری هستند، ولی هنوز هیچ مجموعه NFT دیگری حتی نزدیک به این قیمت هم فروش نداشت.

یکی از محبوب‌ترین برندهایی که در سه ماهه سوم سال رشد چشم گیری داشت، بلوک‌های هنری (Art blocks) بودند.

Art blocks یک پروژه مستقر در ایالات متحده است که NFTهای تولید شده از آثار هنری به وسیله الگوریتم‌ها را می‌فروشد. روز شنبه در Art blocks یک NFT با قیمت ۲۱۰۰ ETH به فروش رفت که در آن زمان ارزشی معادل حدود ۶/۹ میلیون دلار داشت. قیمت بلوک‌های هنری به طور متوسط ۱۵,۰۰۰ دلار هستند در حالی که این رقم در ماه ژانویه امسال ۳/۳۰۰ دلار بوده است.

NFTهای مربوط به بازی‌ها نیز رشد قابل توجهی داشتند. به طوری که بازی مبتنی بر بلاک‌چین Axie Infinity، با ۷۷۶ میلیون دلار درآمد در سه ماهه سوم سال پیشتاز بود.

منبع: cryptodaily

اتریوم
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.