پروژه N؛ اعداد تصادفی ۴۰ میلیون دلاری

nft اعداد تصادفی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰

پروژه N، یکی از محبوب‌ترین پروژه‌های NFT است که به هر کدام از توکن‌های آن به طور متوسط با  قیمت ۱/۱۵ اتر فروخته می‌شود. ارزش بازار این توکن‌ها در حال حاضر ۱۰۲۵۶ اتریوم با قیمت حدودی ۴۰ میلیون دلار است. این پروژه در سه روز نخست راه‌اندازی‌اش توانست پنجمین پروژه محبوب توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) را به خود اختصاص دهد.

پروژه N، مجموعه‌ای از ۸۸۸۸ توکن غیرقابل تعویض است که هر کدام از آن‌ها شامل عددی ۸ رقمی بین ۰ تا ۱۴ هستند. در این توکن‌های غیرقابل تعویض، عددهای ۱ تا ۱۰ رایج‌ترین اعداد استفاده شده هستند. همچنین عدد‌های ۰، ۱۱، ۱۲، ۱۳ و ۱۴ کمتر استفاده می‌شوند.

افراد بدبین ممکن است بگویند که سازنده پروژه N از دان هافمن (Don Hofmann) که پروژه توکن‌های غیرقابل تعویض لوت (Loot NFT) را راه‌اندازی کرده پول می‌گیرد، چرا که این پروژه شباهت زیادی به لوت دارد. پروژه لوت مجموعه‌ای شامل ۸۰۰۰ توکن‌ غیرقابل تعویض است که هر کدام از آن‌ها از ۸ سطر تشکیل شده‌اند.  فایل‌های پروژه لوت که هفته پیش راه‌اندازی شده ممکن است با قیمت صد یا هزار دلار معامله شود. 

برخلاف افراد بدبین، خوش‌بینان به پروژه N، خالق این توکن‌های غیرقابل تعویض را نابغه می‌دانند.

مهم‌ترین تفاوت پروژه N با لوت این است که در توکن‌های غیرقابل معاوضه N  با اعدادی تصادفی طرف هستیم. این در حالی است که توکن‌های لوت شامل حروف می‌شوند. این دو پروژه تغییراتی را در اکوسیستم و فرهنگ توکن‌های غیرمثلی فراهم کرده‌اند. برخی از صاحب‌ نظران حوزه ارزهای دیجیتال بر این باورند که هر دو این پروژه‌ها توسط یک فرد راه‌اندازی شده‌اند.

پژوهشگران معتقدند این دو پروژه در یک اکوسیستم کار نمی‌کنند زیرا توسعه‌دهندگان می‌خواهند میزان محبوبیت آن‌ها را در بازار محک بزنند.

پروژه N به کاربران این امکان را می‌دهد که هر توکن غیرقابل معاوضه‌ای مثل توکن‌های باز یا هنر دیجیتال را با اعداد تصادفی خلق کنند.

 

 

 آیا به خرید یا ساخت توکن NFT علاقه‌مند هستید؟ چرا؟

 

 

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.