کاسیا باج‌خواهی ۷۰ میلیون دلاری را انکار می‌کند

باج‌خواهی از کاسیا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۵ مرداد ۱۴۰۰

شرکت کاسیا (Kaseya) در اواسط تیر ماه (اوایل ماه جولای)‌ مورد حمله سایبری قرار گرفت و به نظر می‌رسید هکرها از این شرکت باج می‌خواهند. یازدهم تیر ماه یک گروه هکر روسی که خود را REvil معرفی می‌کنند،‌ به شرکت نرم‌افزاری کاسیا حمله کردند. دسترسی به اطلاعات مشتریان شرکت کاسیا نگرانی‌هایی را برای این شرکت به همراه داشت. گروه هکر روسی نیز برای بازگرداندن اطلاعات شرکت کاسیا از آن‌ها ۷۰ میلیون دلار بیت‌ کوین خواسته بود.

هفته گذشته شرکت کاسیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که مشکلات مربوط به هک شدن سیستم‌های این شرکت برطرف شده و آن‌ها وضعیت را تحت کنترل دارند. بیانیه کاسیا احتمال پرداخت باج ۷۰ میلیون دلاری را افزایش داد. با اینکه تهدید هکرها کارساز به نظر می‌رسید، کاسیا در بیانیه دیگری اعلام کرد که هیچگونه پرداختی به گروه‌های هکر نداشته است.

شرکت کاسیا با انتشار بیانیه‌ای در وبسایت خود نوشت: «به طور قطعی تاکید داریم که برای رمزگشایی اطلاعات، هیچگونه پرداخت مستقیم یا غیرمستقیم به شخص ثالثی نداشته‌ایم.»

علیرغم هشدارهایی که وزارت خزانه‌داری آمریکا به شرکت‌های مختلف داده بود، برخی از آن‌ها برای دستیابی به اطلاعات از دست رفته‌ خود به هکرها پول پرداخت کرده‌اند. شرکت JBS در ماه گذشته ۱۱ میلیون دلار به گروه هکرهای REvil پرداخت کرده است. در اردیبهشت ماه نیز شرکت Colonial Pipeline با پرداخت ۴/۴ میلیون دلار بیت‌کوین به REvil از افشای اطلاعات مشتریانش جلوگیری کرد. البته گفته می‌شد که شرکت Colonial Pipeline با مشورت وزارت دادگستری آمریکا این باج را پرداخت کرده و دولت فدرال نیز توانسته بخشی از سرمایه این شرکت را بازیابی کند.

کاسیا در توضیح عدم پرداخت باج به هکرها نوشت: «هر شرکتی باید تصمیمات مرتبط با منافع خود را بگیرد. چه این شرکت به باج‌خواهان مبلغی را پرداخت کند و چه نکند، این تصمیم به عهده مدیران آن است. کاسیا نیز بعد از مشورت با متخصصان جرم‌شناسی تصمیم گرفت هیچ پرداختی به باج‌خواهان نداشته باشد؛ چه این پرداخت با ارزهای رمزنگاری شده باشد و چه پول نقد.»

براساس اطلاعیه شرکت تحلیلی Chainalysis، در سال جاری میلادی بیش از ۸۱ میلیون دلار بیت‌ کوین از شرکت‌ها به عنوان باج دریافت شده است.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.