تجارت چند میلیون دلاری نوجوان ۱۳ ساله هندی در رمزارزها

تجارت چند میلیونی نوجوان ۱۳ ساله
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰

رمزارزها در سال‌های اخیر توجه قشرهای مختلف مردم را در سراسر دنیا به خود جلب کرده‌اند. فرقی ندارد شما پیرمردی ۷۰ ساله باشید یا جوانی ۱۵ ساله، حتی فرقی ندارد در کدام کشور زندگی می‌کنید. وقتی صحبت از رمزارزها می‌شود، همه مردم جهان به سودی می‌اندیشند که از سرمایه‌گذاری در این دارایی‌های دیجیتال به دست خواهند آورد.

گسترش روزافزون شبکه‌های اجتماعی و افزایش آگاهی درباره رمزارزها در چند سال‌ گذشته سبب بالا رفتن شمار سرمایه‌گذاران رمزارزی شده است. گفتنی است شیوع ویروس کرونا در سال‌های اخیر دریچه‌ی تازه‌ای را به روی دنیای رمزارزها گشوده است. ویروس کرونا در بسیاری از کشورها به بحران اقتصادی منجر شده است. با ادامه بحران‌های اقتصادی و جهش ویروس کرونا، مردم در سراسر جهان و در سنین مختلف به دنبال دریافت سهم خود از دارایی‌های دیجیتال افتادند.

در حالی که قانون‌گذاری رمزارزها در برخی کشورها مانعی برای بسیاری از سرمایه‌گذاران رمزارزی است،‌ هنوز هم این سرمایه‌گذاران باعث شگفتی می‌شوند.

گاجش نایک (Gajesh Naik)، نوجوان ۱۳ ساله هندی یکی از این سرمایه‌گذاران رمزارزی است که در روزهای اخیر نگاه‌ها را به سمت خود جلب کرده است. گاجش نایک دانش‌آموز کلاس هشتم در یکی از شهرهای جنوبی هند است که پس از شیوع ویروس کرونا به سرمایه‌گذاری در رمزارزها رو آورده است. 

این نوجوان ۱۳ ساله هندی که بعد از مدرسه به تولید و فروش لیمونارد مشغول بود، با درآمد خود رمزارز خریده است. او همچنین در فضای آنلاین تولید محتوا انجام می‌داد و با سرمایه‌ای که از کار خود به دست آورده بود به سرمایه‌گذاری در رمزارزها پرداخت. چیزی که این نوجوان را از دیگر سرمایه‌گذاران رمزارزی مجزا می‌کند، اقداماتی است که او در فضای بلاک‌چین انجام داده است. گاجش نایک در دوران تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا، اقداماتی را در فضای سایبر انجام داد و توسعه‌دهنده اپلیکیشن‌های شبکه پالی‌گان شد.

آگاه‌سازی در زمینه بلاک‌ چین و رمزارزها

تولید محتوای آنلاین در زمینه بلاک‌ چین و رمزارزها،‌ نقطه قوت گاجش نایک ۱۳ ساله بود. این نوجوان هندی پس از مدتی کانال یوتیوب خود را در راه‌اندازی کرد که به آگاه‌سازی در مورد بلاک‌چین و رمزارز می‌پرداخت. در حال حاضر کانال یوتیوب این نوجوان ۱۳ ساله هندی بیش از ۱۲ هزار مشترک دارد. گاجش نایک همچنین بیش از ۲۲ هزار دنبال‌کننده در شبکه اجتماعی توییتر دارد. 

گاجش نایک زمانی که ۸ ساله بود شروع به یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی کرد. این نوجوان هندی پس از یادگیری زبان‌های جاوا (Java)،‌ جاوااسکریپت (Javascript)، سی‌ پلاس پلاس (++C) و سولیدیتی (Solidity) به دنیای بلاک‌چین علاقه‌مند شد. علاقه این نوجوان به بلاک‌چین پس از شرکتش در کنگره بلاک‌ چین ۲۰۱۸ آغاز شد.

این نوجوان ۱۳ ساله هندی در سال جاری دو اپلیکیشن پالی‌گاج (PolyGaj) و استیبل‌گاج (StableGaj) را راه‌اندازی کرده است. هر دو این برنامه‌ها برپایه شبکه پالی‌گان (Polygon network) راه‌اندازی شده‌اند.

گفتنی است پالی‌گاج یک سیستم غیرمتمرکز مالی و پلتفرمی برای توکن‌های غیرقابل تعویض است. استیبل‌گاج نیز یک صرافی غیرمتمرکز با هدف تبادل استیبل‌کوین‌هاست. به تازگی مارک کیوبن روی اپلیکیشن پالی‌گاج سرمایه‌گذاری کرده و دارایی این سیستم غیرمتمرکز مالی ۷ میلیون دلار تخمین زده شده است.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.