شکست رکورد فروش هفتگی NFT‌ ها در پلتفرم اوپن‌سی

nft
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۹ شهریور ۱۴۰۰

بی‌تردید اوپن‌سی رتبه نخست را  از نظر حجم معاملات در میان پلتفرم‌های فروش توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) دارد. سهم این پلتفرم از بازار NFT‌ها  ۹۸٪ است و نقش تاثیرگذاری در فروش توکن‌های غیرقابل تعویض دارد.

اوپن‌سی در هفته گذشته رکورد بیشترین فروش خود را شکست. حجم معاملات هفتگی اوپن‌سی به ۱/۱۴ میلیارد دلار رسیده که نسبت به هفته‌ی قبل رشد چشمگیری داشته است. ممکن است بدانید که NFT‌ها یا توکن‌های غیرقابل معاوضه، توکن‌هایی بر پایه بلاک‌چین هستند که مالکیت تجاری یک اثر منحصربه‌فرد را نشان می‌دهند. در حال حاضر این توکن‌ها بیشتر در حوزه هنرهای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. نقاشی‌های دیجیتالی، آثار هنری منحصربه‌فرد و فایل‌های ویدیویی می‌توانند در قالب NFT فروخته شوند.

بازار توکن‌های NFT در اوپن‌سی با مجموعه‌های هنری کریپتوپانکس (CryptoPunks)، بورد اپ یاچت کلاب (Bored Ape Yacht Club) و پادجی پنگوئنز (Pudgy Penguins) به شهرت رسیده است. 

حجم معاملات بازار اوپن‌سی در یک ماه گذشته بیش از ۲/۵ میلیارد دلار بوده که نسبت به ماه پیش از آن ۶۶۶٪ رشد داشته است. 

فروش ماهیانه بازارهای NFT

علاوه بر بازار اوپن‌سی، دیگر بازارهای فروش توکن‌های غیرقابل تعویض در یک ماه اخیر رشد قابل توجهی داشته‌اند. رکورد فروش بازار سوپررَر (SuperRare) در یک ماه اخیر با ۲۳ میلیون دلار شکسته و توکن‌های NFT در پلتفرم فاندیشن (Foundation) در بازه زمانی یک ماهه ۱۴ میلیون دلار فروخته شده‌اند.

حجم معاملات پلتفرم‌های فروش توکن غیرقابل تعویض

براساس داده‌های شرکت تحلیلی دون آنالیتیکز (Dune Analytics)، میزان فروش روزانه توکن‌های NFT در پلتفرم اوپن‌سی ماه گذشته در چنین روزی با یک جهش از ۱۳/۴ میلیون دلار به ۳۹/۴ میلیون دلار رسیده است. پس از گذشت یک ماه، حجم معاملات روزانه این پلتفرم به ۲۰۸ میلیون دلار رسیده است.

برخلاف تصور عمومی که تب توکن‌های NFT خوابیده و علاقه سرمایه‌گذاران به این توکن‌ها کم شده، در یک ماه اخیر پلتفرم اوپن‌سی بیشترین حجم معاملات این توکن‌ها را داشته است.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.