فروش ۱/۱ میلیارد دلار از سهام تسلا توسط ایلان ماسک

فروش ۱/۱ میلیارد دلار از سهام تسلا توسط ایلان ماسک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۰ آبان ۱۴۰۰

ایلان ماسک به عنوان یکی از ثروتمندترین افراد در جهان به شمار می‌رود. این فرد که به عنوان مدیرعامل تسلا نیز شناخته می‌شود، در اقدامی حدود ۱/۱ میلیارد دلار از سهام تسلا را به فروش رسانده است. اما دلیل فروش ۱/۱ میلیارد دلار از سهام تسلا توسط ایلان ماسک چه می‌تواند باشد؟ با بیستان همراه باشید.

ایلان ماسک که در توییتر دنبال کنندگان بسیار زیادی دارد، در این شبکه اجتماعی اقدام به برگزاری یک نظر سنجی مبنی بر فروش ۱۰ درصد از سهام خود کرد! ۵۸% از دنبال کنندگان توییتری وی با فروش این میزان سهم موافقت کردند.

بعد از این نظر سنجی، برخی پرونده‌ها و مدارک مالی ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا نشان می‌دهند که این شخص بیش از یک میلیارد دلار سهام خود در شرکت تسلا را به فروش رسانده است. مدارک ارسال شده در ۱۱ نوامبر به کمیسیون بورس و اوراق بهادار، فروش بیش از ۹۳۴,۰۰۰ سهام تسلا به ارزش حدود ۱/۱ میلیارد دلار را تایید می‌کنند.

فروش ۱/۱ میلیارد دلار از سهام تسلا توسط ایلان ماسک

ماسک سهام خود را با قیمت متوسط ​​حدود ۱۱۷۰ دلار فروخت که تقریباً ۱۸۰ درصد نسبت به سال گذشته، افزایش داشت. این سومین باری است که ماسک سهام شرکت را فروخته و فروش اخیر به عنوان بزرگترین فروش وی از سهام تسلا محسوب می‌شود.

با این حال، مدیرعامل تسلا با این فروش کمتر از ۱ درصد از سهام خود را فروخته است و همچنان بیش از ۱۷۰ میلیون سهم دارد.

وی در رابطه با نظرسنجی که انجام داده بود، خاطرنشان کرد:

من از جایی حقوق و پاداش نقدی نمی‌گیرم. من فقط سهام دارم، بنابراین تنها راه برای من جهت پرداخت مالیات، فروش سهام است.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز بخوانید

توییتر اقدام به ایجاد یک تیم ارز دیجیتال کرده است!

حواشی بعد از برگزاری نظرسنجی ایلان ماسک در توییتر:

در روزهای اخیر بعد از برگزاری نظرسنجی، سهام تسلا ۱۶ درصد کاهش یافت و برای مدت کوتاهی در ۱۰ نوامبر به زیر ۱۰۰۰ دلار سقوط کرد. ارزش سهام TSLA در ۴ نوامبر به بالاترین سطح خود یعنی ۱۲۳۰ دلار رسید و در حال حاضر حدود ۱۱ درصد از آن کاهش یافته است.

در جامعه فعالان ارزهای دیجیتال گمانه‌زنی‌های زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه او ممکن است مقداری از سود فروش سهام خود را در دارایی‌های دیجیتال سرمایه گذاری کند.

مایکل سیلور، مدیر عامل MicroStrategy، پس از نظرسنجی توییتر به ماسک پیشنهاد خرید بیت‌کوین بیشتری را داد.

با توجه به گزارش BitcoinTreasuries، تسلا در حال حاضر دارای ۴۳,۲۰۰ بیت‌کوین به ارزش تخمینی ۲/۷۹ میلیارد دلار (با احتساب قیمت فعلی این ارز دیجیتال) است.

منبع: cointelegraph

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.