اولین دستگاه خودپرداز ارز دیجیتال ژاپن، پس از مدت‌ها انتظار راه‌اندازی شد

راه اندازی اولین دستگاه خودپرداز ارز دیجیتال در ژاپن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱

چهار سال بعد از دو هک بزرگ صرافی‌های محلی ژاپن، خبر راه اندازی اولین دستگاه خودپرداز ارز دیجیتال در ژاپن اعلام شد. کاربران و طرفداران ژاپنی ارزهای دیجیتال مدت‌ها بود منتظر راه‌اندازی مجدد دستگاه‌های خودپرداز ارزهای دیجیتال بودند تا بتوانند برداشت‌های خود را سریعتر و راحت‌تر انجام دهند. برای خواندن جزئیات این خبر با بیتستان همراه باشید.

صرافی محلی گایا (Gaia) قصد دارد دستگاه‌های جدید خودپرداز رمزنگاری خود را در توکیو و اوزاکا راه‌اندازی کند. این صرافی، نقشه راه ۱۳۰ مورد از این دستگاه‌ها را طی سه سال آینده برای کاربرانش ترسیم کرده است تا به کاربران اطمینان خاطر لازم برای استفاده از این دستگاه‌ها را بدهد.

دستگاه‌های خودپرداز کریپتو، یا اصطلاحا BTMها، پس از وقفه طولانی چهار ساله، بالاخره به ژاپن بازگشتند و دوباره راه‌اندازی خواهند شد.

صرافی محلی Gaia در ۲ آگوست اعلام کرد که به زودی BTMهایی که از بیت‌کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، بیت‌کوین کش (BCH) و لایت‌کوین (LTC) پشتیبانی می‌کنند، شروع به فعالیت گسترده خواهند کرد.

داستان هک شدن صرافی محلی Coincheck و جمع‌آوری دستگاه‌های خودپرداز:

دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین در اوایل سال ۲۰۱۴ در توکیو شروع به کار کرده بودند، ولی کشور ژاپن پس از این که صرافی محلی Coincheck هک شد تمام این دستگاه‌ها را غیر فعال کرد. در هک صرافی Coincheck نزدیک به ۵۳۰ میلیون دلار به سرقت رفت که برای کاربران ژاپنی و دولت این کشور شدیدا نگران کننده بود.

با توجه به برنامه‌ی فعلی ترسیم شده توسط Gaia، دستگاه‌های BTM در نقاط مختلف توکیو و اوزاکا نصب خواهند شد. اما این صرافی بزرگ برنامه‌های خود را برای راه‌اندازی ۵۰ دستگاه BTM دیگر در سراسر کشور ژاپن در ۱۲ ماه آینده اعلام کرده است.

این شرکت در ادامه اعلام کرد که امیدوار است، ظرف سه سال آینده بتواند دستگاه‌های نصب شده را به ۱۳۰ دستگاه BTM افزایش دهد.

دستگاه‌های BTMs راه‌اندازی شده، برای کاربران این امکان را فراهم خواهند کرد تا حداکثر ۷۴۷ دلار (۱۰۰۰۰۰ ین) در هر تراکنش برداشت کنند و سقف برداشت روزانه از این خودپردازها حداکثر ۲۲۴۳ دلار (۳۰۰۰۰۰ ین) در روز خواهد بود. ایجاد محدودیت در برداشت یکی از اقدامات مهم در جلوگیری از پولشویی است.

طبق گزارشات منتشر شده از رسانه محلی Mainichi Shimbun، شرکت Gaia اولین شرکت رمزنگاری ثبت شده محلی است که دستگاه‌های خودپرداز رمزنگاری را در ژاپن نصب می‌کند.

برای برداشت وجه از BTMها، کاربران باید در شرکت Gaia به عنوان کاربر ثبت نام کنند تا بتوانند کارت‌های خاصی را دریافت نمایند.

پس از تأیید، کاربران می‌توانند دارایی‌های رمزنگاری شده خود را از طریق تلفن هوشمند به BTM ارسال کرده و سپس مبلغ نقدی را به ین برداشت کنند.

محبوبیت کریپتو در کشور ژاپن افزایش یافته است؟

هک ۵۳۰ میلیون دلاری صرافی Coincheck و هک ۵۰۰ میلیون دلاری صرافی رمزارز Mt.Gox در سال ۲۰۱۴، در نهایت منجر به این شد که دولت ژاپن، رویکرد مشخصی در قبال نظارت سختگیرانه بر ارزهای دیجیتال تعیین کند.

البته به نظر می رسد که دولت در سال جاری، علاقه خود را به کمک به رونق بازار ارز دیجیتال نشان داده است.

همانطور که قبلاً در ماه ژوئیه گزارش شده بود، آژانس خدمات مالی ژاپن (FSA) به JVCEA اخطارهای جدی برای سرعت بخشیدن به اجرای مقررات AML داده بود.

در همین حال، فومیو کیشیدا (Fumio Kishida)، نخست وزیر این کشور نیز از این نهاد درخواست کرد تا روند طولانی غربالگری خود را برای برنامه‌های جدید تعیین فهرست دارایی‌های دیجیتال از صرافی‌های محلی تسریع بخشد.

این نشانه‌هایی از پذیرش بیشتر ارزهای دیجیتال در ژاپن هستند که یکی از نتایج آن‌ها، بازگشت و راه‌اندازی دوباره‌ی خودپردازهای ارزهای دیجیتال است.

منبع: cointelegraph

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.