سه هزار خودپرداز ارز دیجیتال در سه ماه نخست ۲۰۲۲ نصب و راه‌اندازی شد

نصب حدود سه هزار خودپرداز ارز دیجیتال در سه ماه نخست ۲۰۲۲
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱

سال گذشته، برای گسترش بیشتر رمزارزها، تعداد خودپردازهای ارز دیجیتال به طور تصاعدی افزایش یافت. این روند سال گذشته هنوز هم متوقف نشده و نصب حدود سه هزار خودپرداز ارز دیجیتال در سه ماه نخست ۲۰۲۲ نیز نشانگر آن است. برای خواندن جزئیات خبر با بیتستان همراه باشید.

سال گذشته تعداد دستگاه‌های خودپرداز رمزارز به طور تصاعدی افزایش یافت و طی یک سال، نزدیک به ۲۰۰۰۰ دستگاه خودپرداز در نقاط مختلف جهان نصب و راه‌اندازی شد.

سال جاری نیز این روند ادامه خواهد داشت و با توجه به داده‌ها می‌توان گفت از ۳۰ دسامبر تا به امروز ۲۷۵۹ دستگاه به لیست ۳۶۶۵۹ تایی دستگاه‌های خودپرداز رمزارز موجود، اضافه شده است.

از ۳۰ دسامبر، تعداد خودپردازهای ارز دیجیتال بیش از ۸ درصد افزایش یافته است

داده‌های coinatmradar.com نشان می‌دهد که تا به امروز ۳۶۶۵۹ دستگاه خودپرداز ارز دیجیتال در۷۶ کشور مختلف راه‌اندازی شده است.

تعداد خودپردازهای ارز دیجیتال طی سال‌ها افزایش یافت و سال ۲۰۲۱ تعداد ۲۰۰۰۰ دستگاه خودپرداز ارز دیجیتال ساخته شد که بیشترین تعداد در سال‌های گذشته بوده است.

نصب حدود سه هزار خودپرداز ارز دیجیتال در سه ماه نخست ۲۰۲۲

با بررسی داده‌های coinatmradar.com، می‌توان گفت که ۳۰ دسامبر سال گذشته ۳۳۹۰۰ خودپرداز ارز دیجیتال فعال وجود داشت و با توجه به این که امروزه داده‌ها ۳۶۶۵۹ خودپرداز را نشان می‌دهند، می‌توان گفت ۲۷۵۹ دستگاه فقط در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ ساخته، نصب و راه‌اندازی شده‌اند.

این آمار افزایش ۸٫۱۳ درصدی تعداد خودپردازهای ارز دیجیتال را در سه ماهه اول ۲۰۲۲ نشان می‌دهد.

در حال حاضر ۶۱۲ اپراتور تمام دستگاه‌های خودپرداز موجود را مدیریت می‌کنند که از مشهور‌ترین آن‌ها می‌توان به Bitcoin Depot ،Coin Cloud ،Coinflip و Bitcoin of America اشاره کرد.

در حال حاضر موفق‌ترین شرکت‌های تولیدکننده این دستگاه‌های خودپرداز ارز دیجیتال، شرکت‌های Genesis coin ،General Bytes ،Bitaccess ،Coinsource  و Bitstop هستند.

شرکت Genesis Coin و اپراتور Bitcoin Depot در حوزه ساخت و مدیریت ATM Crypto پیشتاز هستند

اپراتور Bitcoin Depot با مدیریت ۷۰۰۱ دستگاه در سراسر جهان به عنوان برترین اپراتور جهان شناخته می‌شود. بعد از آن اپراتور Coin Cloud با مدیریت ۵۱۹۸ دستگاه خودپرداز در رتبه دوم قرار می‌گیرد.

می‌توان گفت اپراتور Bitcoin Depot حدود ۱۹٫۱ درصد و اپراتور  Coin Cloud حدود ۱۴٫۲ درصد از خودپردازهای موجود در سراسر جهان را تحت مدیریت خود داده‌اند.

برترین اپراتورهای جهان

ردیاب Coinatmradar.com مکان دقیق دستگاه‌های خودپرداز ارز دیجیتال را نشان داده و بررسی کرده است که هر کدام از آن‌ها از چه دارایی‌های رمزنگاری شده‌ای پشتیبانی می‌کنند.

داده‌های Coinatmradar.com همچنین نشان می‌دهد که بیشترین دستگاه‌های خودپرداز در ایالات متحده واقع شده‌اند. این کشور صاحب ۳۲۶۲۳ دستگاه خودپرداز ارز دیجیتال است.

کانادا با ۲۴۳۹ دستگاه در رتبه دوم قرار می‌گیرد. در رتبه بندی از نظر تعداد دستگاه خودپرداز ارز دیجیتال پس از این دو کشور، کشورهای اسپانیا (۲۲۵)، السالوادور (۲۰۴)، لهستان (۱۸۰) و سوئیس (۱۴۷) در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

بیشترین دستگاههای خودپرداز در ایالات متحده

بین تمامی شرکت‌های سازنده خودپرداز ارز دیجیتال، شرکت Genesis coin  با ساخت ۴۱٫۶ درصد از کل خودپردازهای موجود، رتبه اول را از آن خود کرده است. شرکت سازنده‌ی General Bytes با ساخت ۲۱٫۴ درصد از خودپردازهای موجود رتبه دوم را در اختیار دارد.

منبع: bitcoin.com

اتریوم بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.