توییت ایلان ماسک برای حمایت از بازار رمزارزها!

ایلان ماسک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲ خرداد ۱۴۰۰

به تازگی شاهد رکود شدید و قرمز شدن نمای بازار رمزارزها بوده‌ایم. پیش‌بینی می‌شود این رکود در روزهای آتی نیز افزایش یابد. با این همه، فعالان حوزه‌ی رمزارزها تلاش می‌کنند قیمت این ارزها را افزایش دهند. رخدادهای اخیر دنیای رمزارزها، مدیرعامل تسلا را نیز نگران کرد. صبح امروز یکشنبه ۲ خرداد (۲۳ می)، ایلان ماسک با انتشار پستی در توییتر خود از بازار ارزهای دیجیتال حمایت کرد.

نکته قابل توجه درباره اظهارنظر اخیر ایلان ماسک، تاثیر توییت‌های سابق او در کاهش قیمت بیت‌کوین است. مدیرعامل تسلا یکی از افرادی است که عامل ریزش قیمت رمزارزها بوده است. ایلان ماسک در هفته گذشته اعلام کرد که دیگر بیتکوین را به عنوان روشی برای پرداخت خودروهای شرکت تسلا نمی‌پذیرد و پس از این اظهار نظر، شاهد ریزش بازار بودیم. منتقدان حوزه رمزارزها، ایلان ماسک را به خاطر حرکات شتاب‌زده‌اش سرزنش‌کردند.

ایلان ماسک در پاسخ به یکی از کاربران توییتر که نوشته بود «نظرت درباره افرادی که به خاطر سقوط بازار از تو عصبانی‌اند چیست؟»، ضمن اشاره به این نکته که به بازار کریپتوکارنسی نباید دید کوتاه مدت داشت، خاطرنشان کرد که هدف اصلی رمزارزها رقابت با ارزهای فیات است:

«رقابت واقعی بین ارزهای فیات و کریپتوکارنسی‌ها در جریان است که من از دومی حمایت می‌کنم.» 

باتوجه به پاسخ ماسک می‌توان گفت که وی به صورت واضح از ارزهای دیجیتال پشتیبانی کرده است.

توییت ایلان ماسک

از زمان رکود بازار تا کنون توییت‌هایی که ماسک می‌زند بسیار مورد توجه فعالان این حوزه قرار گرفته زیرا پس از‌ سخنانی که وی اظهار داشت شاهد سقوط چشم‌گیر بسیاری از رمزارزها بوده‌ایم.

مطالعات متعدد نشان داده که توییت‌های ایلان ماسک می‌تواند بر بازار دوج کوین تأثیر بگذارد؛ با این حال به نظر می‌رسد رمزارزهایی که مارکت‌کپ بیشتری دارند نسبت به این نوسانات مقاوم‌تر هستند.

باتوجه به این اتفاقات مطبوعات مالی معمولا فعالیت‌های ایلان ماسک و تاثیر آن بر بازار را بررسی می‌کنند. یک نظرسنجی که اخیرا در کشور استرالیا انجام شده نشان می‌دهد که نیمی از استرالیایی‌ها معتقدند ماسک مخترع بیتکوین است.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.