مصوبه قانونی ارزهای دیجیتال تا چند روز دیگر تصویب خواهد شد

تصویب مصوبه قانونی ارزهای دیجیتال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱

سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، در برنامه‌ی “منحصر به فرد” رادیو جوان شرکت و در مورد مسایل مختلفی صحبت کرد. یکی از این مسایل رمزارز و مصوبه‌های مرتبط با آن بود. وی مابین سخنان خود به تصویب مصوبه قانونی ارزهای دیجیتال نیز اشاره کرد. برای خواندن جزئیات این خبر با بیتستان همراه باشید.

تصویب مصوبه قانونی ارزهای دیجیتال

وزیر اقتصاد مهمان برنامه‌ی “منحصر به فرد” رادیو جوان شد و در مورد مسایل مالی صحبت کرد. سید احسان خاندوزی از تجربیات خود در تعامل با مدیران کشور و مسایل مرتبط با رمزارز نیز در این برنامه صحبت کرد. وی در این مورد اظهار داشت که:

جمع بندی با مدیران کشور این بود که کشور از نوعی سیاست و نگاه و نسلی از سیاست گذاران آسیب می‌بیند و اگر همین سیاست گذاری را تغییر دهیم و به گونه دیگری به مسائل نگاه کنیم وضع اقتصاد و مملکت نباید این باشد.

گردش حساب یک ابزار مناسب برای رصد است. از مجموع اطلاعاتی که بانک مرکزی از جریان‌های مالی داشت استفاده کردیم.

درباره کسی صحبت می کنیم که اصلا مالیات پرداخت نمی‌کرد. ۲ میلیون نفری که به مؤدیان مالیاتی اضافه شدند از این دست افراد هستند. در بخش‌های مختلف دیگر نیز این افراد وجود دارند. از بازاریان، پزشکان، وکلا و در همه بخش ها هستند.

خاندوزی در مورد رمزارزها اظهار نظر کرد و گفت:

یک فردی در یک سال ۱۰۰۰ میلیارد تومان پول به حسابش آمده بود اما یک ریال مالیات نداده بود. بررسی کردیم و دیدم این فرد در حوزه رمزارز فعال است. یک صدم این درآمد را که کارآفرینان و تولیدکنندگان با کلی زحمت به دست می‌آورند اما این افراد به این راحتی این درآمدها را بدون پرداخت مالیات به دست می‌آورد.

وی در ادامه بیان کرد که:

تلاش این بوده که فضای جدید هم ایجاد کنیم. همین رمزارز فضای بدی نیست و اتفاقا موقعیت مناسبی است و به جای اینکه فقط بگوییم کسب و کار یعنی کارهایی که قدیمی‌ها انجام می‌دادند، باید سازوکاری برای کسب و کارهای جدید فراهم کنیم.

یک گام مهم را امسال پشت سر گذاشتم و آن این بوده است که تا پیش از اینکه برخی نهادهایی کلا مخالف رمزارز بودند، توانستیم آنها را قانع کنیم مبنی بر اینکه اینها را باید هدایت و بر آنها نظارت کرد. اگر رمزارزها در خدمت تجارت خارجی قرار گرفت و نیازی به ارز نبود، باید دست آن فعال اقتصادی را ببوسیم.

وی همچنین در مورد تصویب مصوبه در مورد رمزارزها گفت:

مصوبه‌ای در ستاد اقتصادی دولت داشته‌ایم که تا چند روز آینده در هیات دولت تصویب خواهد شد. می‌توان کفت قاعده‌گذاری برای اولین بار پی از تصویب مصوبه قانونی ارزهای دیجیتال، در حوزه رمزارز انجام خواهد شد.

منبع: dolat

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.