قطعی چند ساعته‌ی شبکه آربیتروم (Arbitrum) به دلیل نقص سخت‌افزاری

قطعی شبکه آربیتروم به دلیل نقص سخت‌افزاری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۰ دی ۱۴۰۰

شبکه Arbitrum دچار قطعی چند ساعته شد. دلیل این قطعی هفت ساعته، خرابی یکی از سخت افزارها گزارش شده است. در این قطعی شبکه آربیتروم، Sequencer از پردازش تراکنش‌ها جلوگیری کرد. بااین حال در زمان انتشار این خبر شبکه آربیتروم دوباره بازسازی شده و عملیاتی شده است. برای بررسی بیشتر خبر قطعی شبکه آربیتروم به دلیل نقص سخت‌افزاری با بیتستان همراه باشید.

قطعی شبکه آربیتروم به دلیل نقص سخت‌افزاری

شبکه آربیتروم دومین قطعی خود در 5 ماه گذشته را متحمل شد. این شبکه در زمان انتشار این خبر دوباره راه‌اندازی شده بود. قطعی این شبکه در ساعات پایانی 9 ژانویه رخ داده است. با توجه به توییت‌های منتشر شده، این شبکه حدود هفت ساعت از کار افتاده بود.

توییت Arbitrum

در 10 ژانویه Arbitrum توییتی را منتشر کرده و مشکل اصلی قطعی این شبکه را یک مشکل سخت‌افزاری عنوان کرد.

این شبکه به گونه‌ای طراحی شده است که در صورت بروز مشکل در Sequencer به اتریوم لایه یک بازگشته و تراکنش‌ها را پردازش کند. بااین حال تلاش‌هایی برای اطمینان از اینکه تمامی تراکنش‌ها در Sequencer تایید شده‌، صورت گرفته است.

آربیتروم اعلام کرد این طرح هنوز در مرحله بتا بوده و تا زمانی که نقاط متمرکزی در سیستم وجود داشته باشد، این نام را حفظ خواهیم کرد.

تیم شبکه آربیتروم در تلاش است تا با ایجاد مسیری دوگانه، زمان قطعی Sequencer را به حداقل برساند. این امکان در ماه‌ها و هفته‌های آینده اجرایی خواهد شد.

آربیتروم یک شبکه لایه دو اتریوم است که از رول آپ Optimistic برای پردازش سریع‌تر و ارزان‌تر استفاده می‌کند. Arbitrum One نیز در اوایل سپتامبر با سرمایه‌گذاری 120 میلیون دلاری راه‌اندازی شد.

با توجه به آمار سایت L2beat، در حال حاضر آربیتروم محبوبترین شبکه لایه دو با ارزش کل قفل شده 2.57 میلیارد دلار می‌باشد.

منبع: cointelegraph

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.