انتقاد از شبکه اجتماعی توییتر به دلیل حمله سایبری اخیر

حمله سایبری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۸ تیر ۱۳۹۹

به گزارش توییتر در حمله سایبری که در بامداد روز ۵شنبه، ۲۶ تیرماه، توسط گروهی از هکرها با نام مستعار  “Crypto for Health” رخ داد، بیش از ۱۳۰ حساب توییتری هک شد. این گروه از اکانت قربانیان خود برای دریافت بیت کوین استفاده کرده‌اند و هنوز شناسایی نشده‌اند.

در افرادی که قربانی این حمله سایبری بوده‌اند چندین چهره‌های مشهور از جمله باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا، الون ماسک رئیس کمپانی تسلا، ژائو مدیرعامل شرکت بایننس و همچنین صرافی کوین بیس، مشاهده می‌شود.

 

گزارش شده است که، کاربران تا زمانی که توییتر کنترل اوضاع را به دست گرفت و حساب‌های شناسایی شده را قفل کرد، حدود ۱۲۵ هزار دلار بیت کوین ارسال کردند.

یکی از کارمندان سابق این پلتفرم اجتماعی، طی مصاحبه‌ای با Financial Times، اظهار داشته است که این شرکت دارای پروتکل‌های امنیتی بسیار ضعیفی است و دسترسی کامل مدیریتی به صدها کارمند داده می‌شود. با این حال توییتر در حال تحقیق است که گروه هکر به دیتاهای غیر عمومی دسترسی داشته است یا خیر.

در سال ۲۰۰۹ نیز توییتر دو بار مورد حمله سایبری قرار گرفت و کمیسیون تجارت فدرال از این شرکت به دلیل  «امنیت ضعیف دیتا» انتقاد کرد.

برخی از قانون‌گذاران آمریکا نیز از اتفاق اخیر انتقاد کرده، و راجع به خسارت‌های احتمالی‌ای که در صورت هک شدن حساب رئیس جمهور ترامپ رخ می‌داد، اظهار نگرانی کرده‌اند.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.