هکر توییتر، بیت‌کوین‌هایش را به سایت‌های شرط‌‌بندی منتقل کرد!

هک توییتر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱ مرداد ۱۳۹۹

هکرهای توییتر سعی دارند تا پول‌های به دست آمده از کلاهبرداری خود را به پلتفرم‌های همتا‌به‌همتا و شرط‌‌بندی انتقال دهند.

 

شرکت تحلیل‌گر بلاک چینی Ciphertrace که در زمینه  مبارزه با کلاهبرداری های کریپوکارنسی فعالیت دارد، با ردیابی بیتکوین‌ های کسب شده از هک توییتر متوجه شده است که کلاهبردارن سعی دارند وجوه دزدیده شده را به صرافی‌های همتا به همتا و سایت‌های شرطبندی انتقال دهند.

 

در ۲۱ ژوئیه (۳۱ تیرماه)، این شرکت گزارش داد که ۰/۲ بیت کوین توسط هکرها و از طریق یک فرایند «peel chain» به یک صرافی همتابه‌همتا انتقال داده شده است تا در یک کازینوی کریپتویی مورد استفاده قرار گیرد.

 

فرایند «peel chain»، درواقع استفاده از زنجیره‌ای از کیف پول‌ها است که پول، به صورت تدریجی و زنجیره‌ای از طریق آن‌ها جا‌به‌جا می‌شود. در نتیجه پیگیری و ردیابی تراکنش‌های رمزنگاری شده دشوار خواهد بود.

با توجه به اینکه Ciphertrace، بیش از ۱۰۰ میلیون دلار پول‌شویی از اتباع چین وابسته به کره شمالی را از طریق این فرآیند ردیابی کرده است، اعتقاد بر این است که این تاکتیک، مورد استفاده هکرهای کره شمالی می‌باشد.

همچنین این شرکت امنیتی اعلام کرده است که مبلغی بین ۰/۱ تا ۰/۱۵ بیت کوین، به صرافی‌های هند، ایالات متحده و ترکیه انتقال داده شده است. به گزارش این شرکت، در مجموع ۱۸ معامله در پلتفرم‌های رمزنگاری مختلف توسط هکرها انجام شده که یکی از این معاملات، ارسال بیش از یک بیت کوین، به یک صرافی در سنگاپور بوده است. به نظر می‌رسد که هکرها سعی دارند پول‌شویی‌های خود را از طریق پلتفرم‌هایی که برای تجارت کریپتوها می‌باشند، انجام دهند.

همچنین محققان Ciphertrace، اعلام کردند که انتقالی به یک کیف‌ پول سرد (cold wallet) قدیمی بایننس را شناسایی کرده‌اند که به نظر می‌رسد بیشتر برای رد گم کنی بوده است.

این شرکت از معرفی یک نرم‌افزار برای نشانه گذاری معاملات مشکوک بیت کوین خبر داد. این نرم‌افزار به صرافی‌های ارزهای دیجیتال، پردازنده‌های پرداخت و اپراتورهای خودپرداز کمک می‌کند تا معاملات مشکوک را به سرعت شناسایی کنند و قبل از تایید نهایی در بلاک چین، آن‌ها را متوقف کنند.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.