استفاده هکر توییتر از کیف پول واسابی

کیف پول واسابی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۴ مهر ۱۳۹۹

طی حمله سایبری اخیری که در بامداد روز پنج شنبه، ۲۷تیر ماه رخ داد، حدود ۱۳۰ اکانت شخصی و اکانت توییتری کمپانی‌های بزرگی مانند بایننس و کوین بیس هک شد و از حساب آن‌ها برای جمع‌آوری بیت کوین استفاده شد.

چندین چهره‌ مشهور از جمله باراک اوباما، ایلان ماسک رئیس کمپانی تسلا و چانگ‌پنگ‌ ژائو، مدیرعامل شرکت بایننس، نیز در بین قربانیان این کلاه‌برداری توییتری مشاهده می‌شوند.

به گزارش شرکت الیپتیک (Elliptic)، که وظیفه ردیابی ارزهای دیجیتال را برعهده دارد، پول‌هایی که در کلاه‌برداری توییتری اخیر توسط هکر جمع‌آوری شده اند، احتمالا این هفته جابه‌جا خواهند شد.

براساس دیتای معاملات کیف پول‌های کریپتو که در کلاه‌برداری اخیر مورد سو استفاده قرار گرفته‌اند، در مجموع حدود ۱۲۳ هزار  دلار توسط هکر و یا هکرها جمع آوری شده است؛ و اواخر شب گذشته، حدود  ۲/۸۹ بیت کوین از این موجودی به یک آدرس، که به اعتقاد کمپانی  الیپتیک، کیف پول واسابی (Wasabi) بوده، ارسال شده است.

کیف پول واسابی به کاربران اجازه می دهد تا با استفاده از یک سری توابع میکسر، معاملات و تراکنش‌های خود را میکس کنند، و بتوانند اصل شفافیت شبکه بلاک چین بیت کوین را دور بزنند؛ و از این رو  پیگیری پول دزدیده شده، برای ضابطین اجرای قانون دشوار خواهد بود.

صرافی‌ها معمولا توسط احراز هویت افراد (KYC) می‌توانند معاملات و تراکنش‌های انجام شده را پیگیری کنند و هویت کاربران خود را شناسایی کنند؛ اما در کیف پول واسابی فرآیند احراز هویت انجام نمی‌شود و این امر، تعیین موقعیت مکانی و هویت فرستنده پول را بسیار سخت‌تر می کند.

در حال حاضر توییتر در حال تحقیق بر این موضوع است که آیا هکرها، به داده های غیرعمومی روی  پلتفرم این شبکه اجتماعی، دسترسی داشته اند یا خیر.

خرید بیت کوین

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.