بایننس ۴۰۰ میلیون دلار توکن BNB سوزاند

توکن سوزی بایننس کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۸ تیر ۱۴۰۰

سه ماهه دیگری سپری شده و بایننس دست به توکن‌سوزی زده است. این توکن‌سوزی در حالی انجام می‌شود که قیمت بایننس‌ کوین (BNB) توکن اختصاصی صرافی بایننس کاهش قابل توجهی داشته است. بازار رمزارزها در دو ماه اخیر با چالش‌های گوناگونی مواجه شده که مهم‌ترین آن کاهش اکثر ارزهای دیجیتال است.

بایننس‌کوین نیز مانند بسیاری از رمزارزها، در یک ماه گذشته با رکود و نوسانات قیمتی مواجه شده است. با این حال، طبق روال هر سه ماه، بایننس تصمیم به توکن‌ سوزی گرفت. سوختن توکن‌های BNB یکی از مهم‌ترین اتفاقات در جامعه بایننس است.

صرافی بایننس هر سه ماه،‌ با توجه به حجم معاملات BNB، مقداری از این توکن‌ را می‌سوزاند. در شانزدهمین دوره توکن‌سوزی BNB، بایننس ۴۰۰ میلیون دلار توکن بایننس کوین را سوزانده است.

در دوره قبلی توکن‌سوزی که در اردیبهشت ماه انجام شد، حدود ۶۰۰ میلیون دلار توکن BNB سوزانده شد. نکته قابل توجه درباره تفاوت ارزش توکن‌ها در دو دوره، قیمت BNB است. در دوره قبلی بایننس توکن‌های کمتری را سوزاند، ولی ارزش پولی آن توکن‌ها بیشتر از این دوره شده است.

در دوره شانزدهم توکن‌ سوزی چه تعداد BNB سوزانده شد؟

براساس بیانیه رسمی بایننس، در دوره شانزدهم ۱,۲۹۶,۷۲۸ توکن BNB سوزانده شده است. ارزش تقریبی توکن‌های سوزانده شده در این دوره ۳۹۳,۶۷۳,۶۵۳ دلار یعنی حدود ۴۰۰ میلیون دلار بوده است.

شرایط بازار رمزارزها این روزها راکد است و بایننس‌کوین نیز مانند بسیاری از دارایی‌های دیجیتال در سکون قرار دارد.

چانگ‌‌پنگ ژائو در بیانیه‌ای اعلام کرد که طبق برنامه‌ای که در وایت‌پیپر BNB آمده، ۱۶ میلیون بایننس‌کوین به حساب تیم بایننس ارسال شده است.

او در ادامه خاطرنشان کرد که تیم بایننس هرگز این توکن‌ها را استفاده نکرده است. این تیم همچنین توکن‌های BNB را نفروخته،‌ فقط آن‌ها را سوزانده است.

به عقیده برخی تحلیل‌گران،‌ بایننس اهمیتی به نوسانات بازار رمزارزی نمی‌دهد و هیچ چیزی نمی‌تواند مانع انجام توکن‌سوزی توسط این صرافی شود.

بایننس متعهد شده که هر سه ماه،‌ ۲۰٪‌ از سود حاصل از فروش توکن‌های BNB را بسوزاند. در صورتی که قیمت این رمزارز افزایش می‌یافت، ممکن بود سود بایننس در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ به ۲ میلیارد دلار برسد.

بایننس در ماه‌‌های اخیر علاوه بر تحولات بازار رمزارزها با مشکلات دیگری نیز دست‌ و پنجه نرم می‌کند. قانون‌گذاران آلمان،‌ انگلستان و هنگ‌کنگ فعالیت صرافی بایننس را محدود و یا ممنوع کرده‌اند.

گفتنی است چهار روز قبل در تاریخ ۱۶ جولای (۲۴ تیر) بایننس فروش سهام خود را به طور ناگهانی متوقف کرده است.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.