رویترز: بایننس از سال ۲۰۱۸ به شرکت‌های ایرانی جهت انجام معاملات کمک کرده است

کمک بایننس به شرکت های ایرانی جهت انجام معاملات خود
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۵ آبان ۱۴۰۱

خبرگزاری رویترز اخیرا گزارشی در قالب کمک بایننس به شرکت های ایرانی جهت انجام معاملات خود منتشر کرده است. در این گزارش آمده که بایننس از سال ۲۰۱۸ علیرغم تحریم‌ها، به ایران در انجام معاملات رمزارزی کمک می‌کرده. برای خواندن جزئیات بیشتر خبر با بیتستان همراه باشید.

بر اساس گزارش اخیر رویترز، صرافی ارز دیجیتال بایننس از سال ۲۰۱۸، علیرغم تحریم‌های اعمال شده توسط ایالات متحده، تراکنش‌های زیادی (به ارزش ۸ میلیارد دلار) را پردازش کرده که منشا ایرانی داشتند.

ایالات متحده تحریم‌هایی را با هدف قطع ارتباط ایران از سیستم مالی جهانی تنظیم کرده بود، پس می‌توان گفت بایننس با کمک به معاملات کاربران ایرانی، به نوعی قانون شکنی کرده است.

چاگری پویراز، یکی از مقامات بایننس اعلام کرد:

  اوایل هفته متوجه شدیم که بایننس با صرافی‌های ارزهای دیجیتال ایران تعامل داشته است.

بعضی از این کاربران ایرانی پس از این که مطلع شدند ما از این نقض قانونی با خبر شده‌ایم، وجوه خود را از بایننس جابه‌جا کرده‌اند. البته به محض اینکه متوجه این جابه‌جایی‌ها شدیم، به مسدود کردن نقل و انتقالات و همچنین حساب‌های این افراد اقدام کردیم.

باید به این نکته توجه کرد که هیچ پلتفرم رمزنگاری ایرانی در حال حاضر تحت تحریم نیست، با این حال، محدودیت‌های اعمال‌شده توسط ایالات متحده، نهادها و یا اتباع آمریکایی را از فروش کالا و خدمات به ساکنان، مشاغل یا مؤسسات ایرانی منع می‌کند و این ممنوعیت شامل خدمات مالی نیز می‌شود.

کریپتو، یک جایگزین مناسب برای دلار در ایران

رمزارزهای پایه این روزها راهی بسیار مناسب برای دور زدن تحریم‌های ایالات متحده که اقتصاد کشور ایران را فلج کرده است، به حساب می‌آیند. در ماه آگوست، جمهوری اسلامی اولین سفارش ۱۰ میلیون دلاری واردات رسمی خود را با استفاده از ارزهای دیجیتال ثبت کرد.

این سفارش به عنوان اولین گام برای اجازه دادن به ایران جهت انجام تجارت از طریق دارایی‌های دیجیتالی برداشته شده است که سیستم مالی جهانی دلاری را دور می‌زند. استفاده از رمزارزها برای انجام معاملات، به ایران اجازه می‌دهد با سایر کشورهایی که به طور مشابه با تحریم‌های تجاری ایالات متحده دست و پنجه نرم می‌کنند، تجارت کند.

منبع: cryptodaily

ترون
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.