بیت کوین، تحت تاثیر بازار سهام آمریکا(۱۱ بهمن ۱۴۰۰)

Bitcoin, influenced by the US stock market
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰

بیت کوین در ۱۹ ژانویه (۲۹ دی) به بالای ۳۸,۵۰۰ دلار رسید، اما گاوها همچنان مصر هستند که این عدد را به سطوح بالاتر ببرند. در چند روز گذشته قیمت بیت کوین وابسته به بازار سهام آمریکا بود. از این رو، تحلیلگران به معامله گران هشدار دادند که مراقب باشند و به روند صعودی احتمالی آخر هفته که بازارهای سنتی نزدیک به آن هستند، زیاد توجه نکنند؛ زیرا ممکن است یک تله باشد.

با این حال، تحلیلگران مجموعه معاملاتی Decentrader در گزارشی اخیر گفتند که ممکن است یک «روند صعودی کوتاه مدت» در قیمت بیت کوین به وجود آید. این گزارش همچنین تاکید می‌کند که «خریداران موثر» وارد عمل شده‌اند و این می‌تواند منجر به «یک تغییر بالقوه دراین بازه زمانی از نزولی به صعودی» شود.
به نظر می‌رسد رکود اخیر بیت‌کوین، دیدگاه تحلیلگران جی‌پی مورگان را خرسی کرده است، زیرا معتقدند افزایش نوسانات می‌تواند مانع پذیرش بیشتر نهادها شود. در یادداشتی، استراتژیست ها هدف بلندمدت قیمت بیت کوین خود را از ۱۵,۰۰۰ دلار به ۳۸,۰۰۰ دلار کاهش داده اند.

اگر بیت کوین به به تلاش برای بازیابی قیمت خود ادامه دهد، گاوها به خرید آلت کوین‌ها رو می آورند.

Bitcoin Analysis

تحلیل تکنیکال بیت کوین(bitcoin)

Bitcoin Technical Analysis

روند صعودی بیت کوین بین ۳۷,۳۳۲/۷۰ تا ۳۹,۶۰۰ دلار به ناحیه مقاومت رسیده است. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۹,۴۷۵ دلار) نیز در این منطقه وجود دارد که خرس‌ها در حال تلاش برای حفظ این ناحیه هستند.
شیب متحرک نمایی ۲۰ روزه و شاخص قدرت نسبی (RSI) در ناحیه منفی نشان دهنده مزیت برای خرس‌ها است.

اگر فروشندگان قیمت را به زیر ۳۷,۳۳۲/۷۰ دلار برگردانند، قیمت بیت کوین می‌تواند به تدریج به ۳۵,۵۰۷/۰۱ دلار کاهش یابد و بعداً پایین‌ترین قیمت روز ۲۴ ژانویه را در ۳۲,۹۱۷/۱۷ دلار دوباره آزمایش کند. تلاش برای رساندن قیمت بیت کوین به سطح حمایت و از طرف دیگر به سطح مقاومت، می‌تواند مسیر را برای کاهش احتمالی تا ۳۰,۰۰۰ دلار باز کند.

از طرف دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد و به بالای ۳۹,۶۰۰ دلار برسد، تغییر احتمالی در روند کوتاه مدت را نشان خواهد داد. سپس قیمت بیت کوین می‌تواند تا ۴۳,۵۰۵ دلار افزایش یابد و بعداً میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه (۴۸,۸۳۳ دلار) را مجدداً آزمایش کند.

نمودار ۴ ساعته نشان می‌دهد که میانگین متحرک نمایی ۲۰روزه به تدریج شروع به افزایش کرده است و شاخص مقاومت نسبی به ناحیه مثبت افزایش یافته است. این نشان می‌دهد که گاوها در تلاش برای بازگشت هستند. اگر خریداران قیمت را به بالای ۳۹,۶۰۰ دلار برسانند، قیمت بیت کوین می‌تواند به میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه برسد که ممکن است به عنوان یک سطح مقاومت عمل کند.

از سوی دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر ۳۷,۳۱۲.۷۰ دلار سقوط کند، نشان می‌دهد که خرس ها هنوز تسلیم نشده اند. سپس فروشندگان سعی خواهند کرد تا قیمت را به ۳۵,۵۰۷/۰۱ دلار برسانند که در این صورت گاوها تلاش خواهند کرد قیمت را به سطح حمایت برگردانند.

اگر قیمت از این سطح بازگردد، نشان می‌دهد که معامله گران در حال خرید در دیپ هستند. این ممکن است احتمال شکست بیش از ۳۹,۶۰۰ دلار را افزایش دهد.

منبع: cointelegraph

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.