بازگشت بیت‌کوین به روند صعودی: این رمزارز می‌تواند به ۳۲ هزار دلار برسد؟

بازگشت بیت‌کوین به روند صعودی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱

بیتستان: بیت کوین (BTC) در ماه جولای بازگشت بسیار خوبی داشت و توانست دوباره در مسیر صعودی قرار بگیرد. بازگشت بیت کوین به روند صعودی می‌تواند موجب شود که ارزهای دیجیتال دیگر نیز رشد محسوسی داشته باشند. جالب است بدانید که رشد بیت‌کوین بعد از چندین هفته روند نزولی، شاخص ترس و طمع کریپتو را به ۴۲/۱۰۰ رساند که بالاترین سطح از ۶ آوریل محسوب می‌شود.

بازگشت بیت‌کوین به روند صعودی

داده‌های شرکت Glassnode نشان می‌دهند که میزان بیت‌کوین در کیف پول‌های صرافی‌ها در ماه جولای به ۲/۴ میلیون BTC رسیده که نسبت به مارس ۲۰۲۰ کاهش شدیدی داشته است. در مارس ۲۰۲۰، میزان بیت‌کوین موجود در کیف پول‌های صرافی‌ها، ۳/۱۵ میلیون BTC بود.

مایک مک گلون، استراتژیست ارشد بلومبرگ، تاکید کرد که اقدامات فدرال رزرو ایالات متحده برای افزایش نرخ بهره ممکن است زمینه را برای پیشی گرفتن بیت‌کوین از اکثر دارایی‌ها فراهم کند.

حال این سوال پیش آمده که آیا بیت‌کوین می‌تواند رشد خود را در کوتاه مدت افزایش و همچنان به روند صعودی ادامه دهد؟ در ادامه به تحلیل قیمت بیت‌کوین خواهیم پرداخت.

رقابت خریداران با فروشندگان بر سر حفظ قیمت BTC

تلاش گاوها برای حفظ قیمت بالای سطح ۲۴,۲۷۶ دلار در دو روز گذشته شکست خورده و این نشان می‌دهد که خرس‌ها با قدرت در حال دفاع از این سطح هستند. با این حال خریداران همچنان در بازار حضور دارند و به تلاش خود جهت بالا بردن قیمت ادامه می‌دهند.

بازگشت بیت‌کوین به روند صعودی

اگر قیمت بشکند و در بالای سطح ۲۴,۲۷۶ دلار تثبیت شود، بیت‌کوین می‌تواند شتاب بیشتری گرفته و به سمت ۲۸,۱۷۱ دلار حرکت کند. این سطح می‌تواند به عنوان یک مقاومت عمل کند، اما اگر گاوها بتوانند بر آن نیز غلبه کنند، بیت‌کوین در سطح ۳۲ هزار دلار توقف خواهد کرد.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۲,۴۸۰ دلار) و شاخص قدرت نسبی (RSI) در منطقه مثبت قرار دارند که نشان می‌دهد گاوها کنترل را در اختیار دارند.

خرس‌ها برای باطل کردن این دیدگاه صعودی باید قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش دهند. این امر مسیر را جهت افت قیمت به سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۱,۳۸۶ دلار) باز خواهد کرد.

بازگشت بیت‌کوین به روند صعودی

نمودار ۴ ساعته نشان می‌دهد که گاوها قیمت را به بالای مقاومت سربار ۲۴,۲۷۶ دلار رساندند، اما نتوانستند قیمت را بیش از آن افزایش دهند. خرس‌ها قیمت را کاهش دادند، اما در تلاش هستند تا بیت‌کوین را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بکشند.

اگر قیمت از سطح فعلی بازگردد، گاوها یک مقاومت دیگر در بالای سطوح ۲۴,۲۷۶ تا ۲۴,۶۶۸ دلار خواهند داشت. برعکس، اگر خرس‌ها قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بکشند، این رمزارز می‌تواند تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه نیز افت کند.

برای مشاهده قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین و معامله آن، به لینک زیر مراجعه کنید.

معامله بیت‌کوین

منبع: cointelegraph

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.