بیت‌کوین در حال تلاش برای بازگشت به روند صعودی! (تحلیل روند بیت‌کوین در هفته اخیر)

احتمال بازگشت بیت کوین به روند صعودی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۰ دی ۱۴۰۰

بیتستان: در هفته‌ای که گذشت، بازار ارزهای دیجیتال بسیار پر نوسان بود و قیمت‌ها در ساعات مختلف روز تغیرات ناگهانی و زیادی داشتند. نوسانات به حدی بود که شاخص ترس و طمع بازار ارزهای دیجیتال امتیاز ۱۰ را نشان می‌داد که پایین‌ترین حد در ۵ ماه اخیر بود. اما احتمال بازگشت بیت کوین به روند صعودی همچنان وجود دارد که در ادامه این تحلیل به آن خواهیم پرداخت.

بیت کوین (BTC) و اکثر آلت‌کوین‌های اصلی بازار همچنان تحت فشار هستند و خرس‌ها تلاش می‌کنند که بازار را در حالت نزولی نگه دارند. وجود احساسات منفی در بازار باعث شده که شاخص ترس و طمع رمزنگاری در ۸ ژانویه به ۱۰ برسد که پایین‌ترین میزان در ۵ ماه اخیر محسوب می‌شود.

سال جدید با احساس ترس شدید در بازار رمزارزها آغاز شد، در حالی که سال گذشته با احساسات طمع افراطی (۹۳ از ۱۰۰) شروع شده بود. با این وجود شروع سال جدید با احساسات منفی در بازار باعث نشده که مایک مک گلون، تحلیلگر ارشد بلومبرگ از پیش‌بینی خود ناامید شود، چرا که وی گفته است در سال جدید، بیت‌کوین تا ۱۰۰ هزار دلار و اتریوم تا ۵ هزار دلار افزایش خواهند یافت.

احتمال بازگشت بیت کوین به روند صعودی

در مقابل، برخی از کارشناسان و تحلیل‌گران معتقدند که بیت‌کوین برای از سر گیری روند صعودی خود در سال جدید، با مشکل بزرگی به نام افزایش نرخ بهره رو به رو است. هولگر ژاپیتز (Holger Zschaepitz) نیز این سوال را مطرح کرد که آیا بیت‌کوین می‌تواند با وجود فشار دولت و افزایش نرخ بهره به روند صعودی خود باز گردد؟!

رشد بیت‌کوین و از سرگیری روند صعودی موجب خواهد شد تا ۴ آلت‌کوین LINK ،ICP ،LEO و ONE در کوتاه مدت رشد داشته باشند. در ادامه به تحلیل قیمت بیت‌کوین خواهیم پرداخت.

BTC در تلاش برای از سرگیری روند صعودی:

روند نزولی باعث شد که بیت‌کوین به سطح حمایتی ۳۹,۶۰۰ دلار برسد. قیمت در ۸ ژانویه، الگوی شمعدان Doji را تشکیل داد که نشان می‌دهد گاوها و خرس‌ها نتوانستند تصمیم مناسب و درستی بگیرند.

BTC در تلاش برای از سرگیری روند صعودی

هر دوی میانگین متحرک‌ها (ساده و نمایی)، شیب دار هستند و شاخص قدرت نسبی (RSI) در نزدیکی منطقه‌ی «فروش بیش از حد» قرار دارد. اگر خرس‌ها قیمت را به زیر ۳۹,۶۰۰ دلار برسانند، فروش افزایش زیادی خواهد یافت و قیمت BTC می‌تواند تا سطح حمایتی ۲۸,۸۰۵ دلار سقوط کند.

از سوی دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی بالاتر رود، بیت‌کوین خواهد توانست به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۵,۸۷۶ دلار) برسد. اگر قیمت از این سطح پایین بیاید، نشان می‌دهد که احساسات هنوز هم منفی باقی مانده و معامله‌گران همچنان به فروش ادامه می‌دهند.

با ادامه یافتن فروش، احتمال شکسته شدن سطح حمایتی ۳۹,۶۰۰ دلار افزایش می‌یابد.

BTC در تلاش برای از سرگیری روند صعودی

گاوها باید قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک رسانده و حفظ کنند تا پیش‌بینی‌های صورت گرفته عملی شوند.

گاوها نیز در تلاشند تا کاهش قیمت به ۴۰,۵۰۱ دلار را متوقف کنند، اما این تلاش‌ها برای بازیابی قیمت، احتمالا با فروش قوی در نزدیکی ۲۰-EMA (میانگین متحرک نمایی) روبرو خواهد شد.

اگر قیمت از ۲۰-EMA (میانگین متحرک نمایی) پایین‌تر بیاید، خرس‌ها تلاش خواهند کرد قیمت را به زیر ۳۹,۶۰۰ دلار کاهش دهند تا روند نزولی بیشتر شود. این در حالی است که شکسته شدن و تثبیت قیمت، بالاتر از ۲۰-EMA (میانگین متحرک نمایی) می‌تواند قیمت را به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه سوق دهد.

اگر گاوها موفق شوند که قیمت را در بالاتر از این میانگین حفظ کنند، ممکن است خرس‌ها کنترل را از دست بدهند.

برای مشاهده قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین و معامله آن به لینک زیر مراجعه کنید.

معامله بیت‌کوین

منبع: cointelegraph

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.